„A MÁV tizenegy sorompó lebontását tervezi egy olyan vonalon, amelyen nem szűnt meg, csak jelenleg szünetel a forgalom. Ha ez megtörténne, később új berendezéseket kellene a régiek helyére állítani, s az a többletköltségek miatt nagyban megnehezítené, vagy megakadályozná a vonal forgalomba való visszaállítását” – mondta a kereszténydemokrata politikus az MTI-nek csütörtökön.
Hargitai János úgy vélte: a vasúttársaság lépésének nincs gazdasági racionalitása, rövid távú gondolkodásra vall, ráadásul egy olyan vidék, a dél-baranyai Ormánság közlekedési feltételeit rontja végérvényesen, amely így is az ország legszegényebb térségei közé tartozik.
Imre Lászlóné, a MÁV dél-dunántúli szóvivője megerősítette, hogy a cég szeptember végéig a tizenháromból tizenegy sorompó elbontását tervezi az érintett vonalon úgy, hogy az eszközök a forgalom visszaállítása esetén újra üzembe helyezhetőek legyenek. Magyarázata szerint erre azért van szükség, mert bár a forgalom 2007 április elseje óta szünetel és a sorompók szerepe is megszűnt, a társaság azóta mintegy hatvanöt millió forintot költött a biztosító berendezések karbantartására, az ellopott, tönkretett alkatrészek pótlására, a pálya és az épületek megóvására, vagyonvédelmére. Mindez komoly anyagi terhet jelent a MÁV számára – jegyezte meg.
(MTI)