Két hét tanakodás után Demszkyék lemondtak a pontonhídról

A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén elhangzottak szerint a pontonhíd nem jelentene valódi megoldást a Margit híd kiváltására – közölte Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója. 14 milliárdba került volna a paramétereit nézve teljesen lehetetlen ötlet.

MNO
2009. 07. 20. 11:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az ideiglenes híd áteresztőképessége rendkívül kicsi (óránként 100-200 autó hajthatna át rajta), míg a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja. További problémát jelentene, hogy a pontonhídra való fel- és lehajtást az alsó rakpartokról oldották volna meg, ahol így „gyakorlatilag leállna a forgalom”, és folyamatos dugók alakulnának ki. A közleményben azt is problémásnak nevezik, hogy a sűrű nemzetközi hajóforgalmat – a szabályok értelmében – nem lehet korlátozni, s emiatt a pontonhíd rendszeres nyitása és zárása tovább csökkentené a híd áteresztőképességét.

A közleményben Nyáry Krisztián emlékeztet arra, hogy a közlekedési szakemberek – együttműködve a Honvédelmi Minisztérium (HM) és számos hatóság illetékeseivel – több lehetőséget is megvizsgáltak a Margit híd kiváltására. A pontonhíd a HM tájékoztatása szerint 7 milliárd forintos telepítési és működési költséget igényelne, emellett hasonló nagyságrendű egyéb járulékos karbantartási költség merülne fel.

A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autóforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején az átkelőn nem áll le a villamosforgalom, és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta. A Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép majd életbe a felújítás alatt, és új jelzőlámpás csomópont is épül a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében – olvasható a közleményben.

A Honvédelmi Minisztérium korábban azt közölte, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon kezdeményezésére reagált, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit. A minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség – amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik –, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.