Két hét tanakodás után Demszkyék lemondtak a pontonhídról

A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén elhangzottak szerint a pontonhíd nem jelentene valódi megoldást a Margit híd kiváltására – közölte Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója. 14 milliárdba került volna a paramétereit nézve teljesen lehetetlen ötlet.

MNO
2009. 07. 20. 11:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az ideiglenes híd áteresztőképessége rendkívül kicsi (óránként 100-200 autó hajthatna át rajta), míg a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja. További problémát jelentene, hogy a pontonhídra való fel- és lehajtást az alsó rakpartokról oldották volna meg, ahol így „gyakorlatilag leállna a forgalom”, és folyamatos dugók alakulnának ki. A közleményben azt is problémásnak nevezik, hogy a sűrű nemzetközi hajóforgalmat – a szabályok értelmében – nem lehet korlátozni, s emiatt a pontonhíd rendszeres nyitása és zárása tovább csökkentené a híd áteresztőképességét.

A közleményben Nyáry Krisztián emlékeztet arra, hogy a közlekedési szakemberek – együttműködve a Honvédelmi Minisztérium (HM) és számos hatóság illetékeseivel – több lehetőséget is megvizsgáltak a Margit híd kiváltására. A pontonhíd a HM tájékoztatása szerint 7 milliárd forintos telepítési és működési költséget igényelne, emellett hasonló nagyságrendű egyéb járulékos karbantartási költség merülne fel.

A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autóforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején az átkelőn nem áll le a villamosforgalom, és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta. A Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép majd életbe a felújítás alatt, és új jelzőlámpás csomópont is épül a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében – olvasható a közleményben.

A Honvédelmi Minisztérium korábban azt közölte, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon kezdeményezésére reagált, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit. A minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség – amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik –, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.