A közlemény szerint az ideiglenes híd áteresztőképessége rendkívül kicsi (óránként 100-200 autó hajthatna át rajta), míg a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja. További problémát jelentene, hogy a pontonhídra való fel- és lehajtást az alsó rakpartokról oldották volna meg, ahol így „gyakorlatilag leállna a forgalom”, és folyamatos dugók alakulnának ki. A közleményben azt is problémásnak nevezik, hogy a sűrű nemzetközi hajóforgalmat – a szabályok értelmében – nem lehet korlátozni, s emiatt a pontonhíd rendszeres nyitása és zárása tovább csökkentené a híd áteresztőképességét.
A közleményben Nyáry Krisztián emlékeztet arra, hogy a közlekedési szakemberek – együttműködve a Honvédelmi Minisztérium (HM) és számos hatóság illetékeseivel – több lehetőséget is megvizsgáltak a Margit híd kiváltására. A pontonhíd a HM tájékoztatása szerint 7 milliárd forintos telepítési és működési költséget igényelne, emellett hasonló nagyságrendű egyéb járulékos karbantartási költség merülne fel.
A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autóforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején az átkelőn nem áll le a villamosforgalom, és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta. A Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép majd életbe a felújítás alatt, és új jelzőlámpás csomópont is épül a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében – olvasható a közleményben.
A Honvédelmi Minisztérium korábban azt közölte, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon kezdeményezésére reagált, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit. A minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség – amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik –, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.