Nagykörúti síncsere – az áthaladó autók miatt van minden?

Jó időnek és sok napsütésnek örvendhetnek a fővárosiak augusztus első felében. Némi üröm az örömben, hogy villamospótló buszokkal kell araszolniuk a Nagykörúton a Blahától a Margit hídig és tovább a Moszkva térig. A jó öreg Ikarus 280-asokon nincs légkondicionálás, viszont kerülgethetik majd a felbontott szakaszokat, jelentősen lassítva ezzel a körút forgalmát is. Hogy miért van erre szükség, arra nem kapott az MNO minden részletében kielégítő választ a BKV-tól.• Ombudsman: Biztosítsa a BKV a mozgássérültek utazását!

Pálffy Lajos
2009. 07. 22. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy dolog biztos: az 1997-ben 5 milliárdért lerakott síneket az annak idején sokat dicsért gumiágyakkal együtt ki kell cserélni. A BKV sajtóosztályán különösen a csomópontok elhasználódására hívták fel az MNO figyelmét. Az elhangzottakból arra lehet következtetni, hogy nem a korábbi, a Ganz által gyártott szerelvényeket felváltó, jóval nehezebb Combinók, hanem a sínpárokon keresztben áthaladó autók, teherautók az amortizáció okozói.

Nem a lefektetett sínekben kell keresni a hibát, már csak azért sem, mert Magyarország vasútvonalain a figyelmes szemlélő találhat még olyan pályaszakaszokat, ahol 1922-ben, Diósgyőrben gyártott síneken futnak a vonatok. Ezek után elképzelhető, hogy a 1996–1997-ben korszakalkotó találmányként bemutatott gumiágyakkal lehet valami gond. A BKV sajtóosztályán viszont hangsúlyozták, hogy ezek a gumiágyak beváltak, de technológiailag a sínekkel együtt új elemeket kell felszerelni. Ennél többet nem árultak el az „új elemekről”. Azt viszont elmondták, hogy a cserét már csak a Margit híd lezárása miatt sem lehet tovább halogatni.

A Tátra utca és a Jászai Mari tér között pedig totális bontás lesz. A Jászai Mari térnél a Nagykörút 1990-esek években történt átépítése során nem épült meg az a vasbeton alaplemez, amelyre ezeket az új típusú vágányokat ráépíthetik, ezért van szükség a teljes pályaszerkezet cseréjére. Így ezen a területen is zaj- és rezgéscsillapított vágányok lesznek majd az ott lakók legnagyobb örömére.

Nem fognak örülni viszont azok, akik a nagy melegben kénytelenek lesznek a csuklós Ikarus buszokkal araszolni. Mivel sajtóhírek szerint a korszerűbb, jól-rosszul működő légkondival is felszerelt Volvók nem férnek el egymás mellett a síneken, ezeket itt nem lehet bevetni. A BKV közleményében forgalombiztonsági és forgalomtechnikai okokkal indokolja a döntést és kitér arra, hogy az alacsonypadlós Volvók a Combinók miatt megmagasított megállókat sem tudnák használni.

Problémát okoz majd az is, hogy az Ikarusok sem tudnak akadálytalanul végighajtani a síneken, hiszen azok szakaszosan fel lesznek túrva. Így kénytelenek lesznek besorolni a Nagykörút forgalmába. Az ebből adódó problémák kezelése már a rendőrség feladata lesz, legalábbis a BKV sajtóosztálya szerint.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.