A Népszabadság szombati száma ismerteti: az ajánlattételi felhívás szerint negyven darab midiautóbusz üzemeltetését kívánják alvállalkozásba adni, ami 2,3 millió kocsikilométert jelent – ezeken a járatokon a buszok körülbelül ennyit járnak évente.
A lap információja szerint a nyertes évi 1-1,5 milliárd forintért végezheti a budapesti autóbuszjáratok üzemeltetését, tekintve, hogy kocsikilométerenként ötszáz forint körül alakulhat a reális tarifa. Az eljárás első szakaszában azonban konkrét ajánlatokat nem adhattak a pályázók, ez még mindössze a jelentkezők gazdasági, műszaki és szakmai szempontok szerinti kiválasztására szolgál. A BKV Zrt. közülük választja ki, hogy ki tehet ajánlatot a második szakaszban.
A negyven darab midibusz mellett további hatvan járművet a BKV igénybe vehet járműpótlás céljára, de azok lehetnek midi-, szóló- vagy csuklós buszok is. A pályázat így összesen mintegy száz járműre szól. A lap információi szerint a közbeszerzési eljárásra hét társaság jelentkezett: a Volánbusz, a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a szolnoki Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman, valamint az Inter Tan-Ker.
(MTI)