Magántőkét vonna be a BKV a budapesti tömegközlekedésbe

Magántőkét vonna be a fővárosi tömegközlekedésbe a BKV: az erről szóló közbeszerzési eljárás első fordulója tegnap záródott az ajánlatok felbontásával – tudta meg a kormányközeli napilap.

MNO
2009. 08. 01. 8:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Népszabadság szombati száma ismerteti: az ajánlattételi felhívás szerint negyven darab midiautóbusz üzemeltetését kívánják alvállalkozásba adni, ami 2,3 millió kocsikilométert jelent – ezeken a járatokon a buszok körülbelül ennyit járnak évente.

A lap információja szerint a nyertes évi 1-1,5 milliárd forintért végezheti a budapesti autóbuszjáratok üzemeltetését, tekintve, hogy kocsikilométerenként ötszáz forint körül alakulhat a reális tarifa. Az eljárás első szakaszában azonban konkrét ajánlatokat nem adhattak a pályázók, ez még mindössze a jelentkezők gazdasági, műszaki és szakmai szempontok szerinti kiválasztására szolgál. A BKV Zrt. közülük választja ki, hogy ki tehet ajánlatot a második szakaszban.

A negyven darab midibusz mellett további hatvan járművet a BKV igénybe vehet járműpótlás céljára, de azok lehetnek midi-, szóló- vagy csuklós buszok is. A pályázat így összesen mintegy száz járműre szól. A lap információi szerint a közbeszerzési eljárásra hét társaság jelentkezett: a Volánbusz, a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a szolnoki Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman, valamint az Inter Tan-Ker.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.