A Világbanknak tett ígéret miatt zárják be a vasúti vonalakat

A kormány nem közlekedési indokok miatt akar bezárni egyes vasútvonalakat, hanem a Világbanknak tett ígérete alapján, amelynek értelmében 70 milliárd forintot ki kell vonni a közösségi közlekedésből – mondta Fónagy János (Fidesz) országgyűlési képviselő kedden Baján. • Fónagy: Gyáva a kormány! + Videó • Beláthatatlan károkat okozhat a vasúti forráskivonás?• Fideszes polgármesterek tiltakoznak a vasútbezárások ellen

MNO
2009. 09. 08. 13:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a vidéken élő embereknek az érdekeit és a mindennapjait” – mondta az Orbán-kormány közlekedési minisztere, aki Révfy Zoltánnal (Fidesz), Baja polgármesterével és Zsigó Róberttel, a térség fideszes országgyűlési képviselőjével közösen tartott sajtótájékoztatót a bajai vasútállomáson.

A politikus kitért arra, hogy a közösségi közlekedésben a párhuzamosságokra hivatkozva akarja a kormány egyes vasútvonalakon a személyszállítást megszüntetni, pedig Európa nyugati felén a vasúti és a buszközlekedés nagyon szoros együttműködésben dolgozik. Magyarországon az autóbuszok elhordják a vasút elől az utasokat, míg Európa nyugati felén ráhordják a vasúti vonalakra az utasokat – tette hozzá a politikus.

Fónagy János kiemelte: a személyszállító vasút közszolgáltatás, állami feladat. A gazdasági válság sem indokolja egyes vasútvonalakon a személyszállítás tervezett megszüntetését, mert a működtetésnek gazdasági ösztönző hatása van, Németország, Ausztria és Franciaország például fejleszti a vasúti vonalait – mondta.

Fónagy János bemutatott egy munkaanyag-másolatot – amelyet Antali Károly kormánybiztos jegyzett –, amelyben a Bátaszék-Baja és a Baja-Kiskunhalas vasútvonalon történő személyszállítás „autóbusz- közlekedésre felajánlott” megjelöléssel szerepel. Révfy Zoltán polgármester szerint elfogadhatatlan, hogy az ország 17., Bács-Kiskun megye 2. legnagyobb városa, a csaknem 38 ezer lakosú Baja vasúti közlekedés nélkül maradjon. A polgármester információi szerint a Bátaszék-Baja-Kiskunhalas vasútvonalon félmillió vasútjegyet értékesítenek egy évben, és ebben nincs benne a bérlettel utazók száma.

Révfy Zoltán kiemelte: a törvényes tiltakozás minden lehetőségét ki fogják használni, hogy az „öncsonkító, értelmetlen és rövidlátó” terv végrehajtását megakadályozzák. A sajtótájékoztatót egyébként kis időre meg kellett szakítani, mert a vasútállomásra fél három körül gyorsvonat érkezett Kaposvárról. A Kecskemétre induló vonatra 120-150 ember szállt fel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.