A Világbanknak tett ígéret miatt zárják be a vasúti vonalakat

A kormány nem közlekedési indokok miatt akar bezárni egyes vasútvonalakat, hanem a Világbanknak tett ígérete alapján, amelynek értelmében 70 milliárd forintot ki kell vonni a közösségi közlekedésből – mondta Fónagy János (Fidesz) országgyűlési képviselő kedden Baján. • Fónagy: Gyáva a kormány! + Videó • Beláthatatlan károkat okozhat a vasúti forráskivonás?• Fideszes polgármesterek tiltakoznak a vasútbezárások ellen

MNO
2009. 09. 08. 13:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a vidéken élő embereknek az érdekeit és a mindennapjait” – mondta az Orbán-kormány közlekedési minisztere, aki Révfy Zoltánnal (Fidesz), Baja polgármesterével és Zsigó Róberttel, a térség fideszes országgyűlési képviselőjével közösen tartott sajtótájékoztatót a bajai vasútállomáson.

A politikus kitért arra, hogy a közösségi közlekedésben a párhuzamosságokra hivatkozva akarja a kormány egyes vasútvonalakon a személyszállítást megszüntetni, pedig Európa nyugati felén a vasúti és a buszközlekedés nagyon szoros együttműködésben dolgozik. Magyarországon az autóbuszok elhordják a vasút elől az utasokat, míg Európa nyugati felén ráhordják a vasúti vonalakra az utasokat – tette hozzá a politikus.

Fónagy János kiemelte: a személyszállító vasút közszolgáltatás, állami feladat. A gazdasági válság sem indokolja egyes vasútvonalakon a személyszállítás tervezett megszüntetését, mert a működtetésnek gazdasági ösztönző hatása van, Németország, Ausztria és Franciaország például fejleszti a vasúti vonalait – mondta.

Fónagy János bemutatott egy munkaanyag-másolatot – amelyet Antali Károly kormánybiztos jegyzett –, amelyben a Bátaszék-Baja és a Baja-Kiskunhalas vasútvonalon történő személyszállítás „autóbusz- közlekedésre felajánlott” megjelöléssel szerepel. Révfy Zoltán polgármester szerint elfogadhatatlan, hogy az ország 17., Bács-Kiskun megye 2. legnagyobb városa, a csaknem 38 ezer lakosú Baja vasúti közlekedés nélkül maradjon. A polgármester információi szerint a Bátaszék-Baja-Kiskunhalas vasútvonalon félmillió vasútjegyet értékesítenek egy évben, és ebben nincs benne a bérlettel utazók száma.

Révfy Zoltán kiemelte: a törvényes tiltakozás minden lehetőségét ki fogják használni, hogy az „öncsonkító, értelmetlen és rövidlátó” terv végrehajtását megakadályozzák. A sajtótájékoztatót egyébként kis időre meg kellett szakítani, mert a vasútállomásra fél három körül gyorsvonat érkezett Kaposvárról. A Kecskemétre induló vonatra 120-150 ember szállt fel.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.