Napokon belül egyeztet Bajnaival a BKV-ról Horváth Csaba

Az időpont-egyeztetések lezárultával, napokon belül áttekinti Bajnai Gordon miniszterelnök és a BKV-t szombat óta felügyelő szocialista Horváth Csaba főpolgármester-helyettes a csődközelben lévő cég működésével, állami támogatásával összefüggő kérdéseket.

MNO
2009. 09. 07. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Csaba hétfőn elmondta: először a tárgyalási munkamódszert tekintik át. Várhatóan a miniszterelnök kijelöli az ügy kormányzati szakértőit, felelőseit. A konkrét egyeztetések ugyanis mindkét oldalon szakértők bevonásával zajlanak majd. A főpolgármester-helyettes közölte: ahhoz, hogy konkretizálni lehessen, hogy milyen nagyságrendű hitelhez kér állami garanciát a BKV, szükség van egyebek közt korrekt üzleti modellre és struktúrajavaslatra épp úgy, mint transzparens működési és ellenőrzési rendszerre. Bajnai Gordon már személyesen is jelezte, hogy kész segíteni a fővárosi közösségi közlekedés gondjain. Konkrétumokat ezzel kapcsolatban a főpolgármester-helyettes a miniszterelnökkel való találkozóig nem kívánt elmondani.

Lapunk hétfői számában megjelenő, furcsa BKV-szerződések – például a fénymásolók felméréséről szóló megbízás – kapcsán, amelyeket a 2007-től regnáló Antal Attila vezérigazgató kötött, a főpolgármester-helyettes leszögezte, hogy e hétvégéig felerészben megoszlott a városvezetésben a cégfelügyelet felelőssége az MSZP és az SZDSZ között. Szombattól viszont az elődjénél, Hagyó Miklósnál nagyobb hatáskört kapott a BKV felügyeletében. A szerződésekkel kapcsolatban szeptember végéig lezáruló vizsgálatok alapján tesz majd javaslatot a szükséges változtatásra, a rendszerbeli hiányosságok kiküszöbölésére.

A főpolgármester-helyettes az MTI kérdésére megjegyezte azt is, hogy a 4-es metróval kapcsolatos feladatokat nem vette át, az maradt Hagyó Miklósnál. A BKV korábban jelezte, hogy 30 milliárd forint hitelt szeretne felvenni még ebben az évben. A cég adóssága jelenleg meghaladja a 80 milliárdot.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.