BKV-botrány: az MSZP felelős, de Demszky „egy picit felelősebb”

Horváth Csaba nem készül miniszterelnöki megbízottként ellenőrizni a BKV-t, de elismerte, van olyan kormányzati szándék, amely nem hagyja magára a közlekedési céget. A főpolgármester-helyettes azt kérte a BKV vezetőitől, hogy magyar buszokat vegyenek.

MNO
2009. 10. 19. 9:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Csaba budapesti főpolgármester-helyettes nyilatkozott a köztelevízió reggeli műsorában a fővárosi politikai helyzetről és a BKV-ról. Horváth elmondta, hogy három hónapra vállalta a BKV rendbetételét, ez az időtartam a lemondása miatt két és fél hónapra csökken, de úgy tűnik, határidőre befejezi a munkát.

A legnagyobb problémának azt tartja, hogy az utasok nem elégedettek a szolgáltatás minőségével, ezért a vállalat szerkezetét át kell alakítani. Horváth elmondta, hogy amíg kifelé működőképesnek látszott a vállalat, addig nem kerestek hibákat, de amikor már láthatóan gond volt a céggel, akkor elkezdték megkeresni és bezárni a kiskapukat. Elismerte az MSZP felelősségét a kialakult helyzetben, ugyanakkor kérdésre válaszolva hozzátette, hogy Demszky Gábor „egy picit felelősebb”, mert 20 éve vezeti a várost. Furcsának nevezte, hogy a BKV átláthatóságára vonatkozó előterjesztést az SZDSZ a Fidesszel együtt leszavazta, pedig joguk van tudni a budapestieknek, milyen szerződéseket kötött a cég. A főpolgármester-helyettes szerint „takargatnivalónk nem lehet”.

Arra a felvetésre, hogy miniszterelnöki megbízottságra készül egy tízfős csoport élén a BKV ügyében, azt válaszolta Horváth, ebben a formában kacsa a hír. Nem készül ilyenre, de van kormányzati szándék arra, hogy a BKV-t ne hagyják teljesen magára, mert nem egyszeri segítségre van szüksége a cégnek, hanem ellenőrzésre és irányításra, illetve alapos átalakításra. Horváth elmondta: kimondottan azt kérte a BKV menedzsmentjétől, hogy magyar buszt vegyenek. Arra a felvetésre, hogy ez uniós szabályokat sért, felhozta egy németországi város példáját, ahol úgy írták ki a beszerzést, hogy a buszok szállításának környezetterhelésére tekintettel csak 150 km-es körzeten belüli beszállítók indulhattak a pályázaton.

(mtv.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.