BKV-botrány: az MSZP felelős, de Demszky „egy picit felelősebb”

Horváth Csaba nem készül miniszterelnöki megbízottként ellenőrizni a BKV-t, de elismerte, van olyan kormányzati szándék, amely nem hagyja magára a közlekedési céget. A főpolgármester-helyettes azt kérte a BKV vezetőitől, hogy magyar buszokat vegyenek.

MNO
2009. 10. 19. 9:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Csaba budapesti főpolgármester-helyettes nyilatkozott a köztelevízió reggeli műsorában a fővárosi politikai helyzetről és a BKV-ról. Horváth elmondta, hogy három hónapra vállalta a BKV rendbetételét, ez az időtartam a lemondása miatt két és fél hónapra csökken, de úgy tűnik, határidőre befejezi a munkát.

A legnagyobb problémának azt tartja, hogy az utasok nem elégedettek a szolgáltatás minőségével, ezért a vállalat szerkezetét át kell alakítani. Horváth elmondta, hogy amíg kifelé működőképesnek látszott a vállalat, addig nem kerestek hibákat, de amikor már láthatóan gond volt a céggel, akkor elkezdték megkeresni és bezárni a kiskapukat. Elismerte az MSZP felelősségét a kialakult helyzetben, ugyanakkor kérdésre válaszolva hozzátette, hogy Demszky Gábor „egy picit felelősebb”, mert 20 éve vezeti a várost. Furcsának nevezte, hogy a BKV átláthatóságára vonatkozó előterjesztést az SZDSZ a Fidesszel együtt leszavazta, pedig joguk van tudni a budapestieknek, milyen szerződéseket kötött a cég. A főpolgármester-helyettes szerint „takargatnivalónk nem lehet”.

Arra a felvetésre, hogy miniszterelnöki megbízottságra készül egy tízfős csoport élén a BKV ügyében, azt válaszolta Horváth, ebben a formában kacsa a hír. Nem készül ilyenre, de van kormányzati szándék arra, hogy a BKV-t ne hagyják teljesen magára, mert nem egyszeri segítségre van szüksége a cégnek, hanem ellenőrzésre és irányításra, illetve alapos átalakításra. Horváth elmondta: kimondottan azt kérte a BKV menedzsmentjétől, hogy magyar buszt vegyenek. Arra a felvetésre, hogy ez uniós szabályokat sért, felhozta egy németországi város példáját, ahol úgy írták ki a beszerzést, hogy a buszok szállításának környezetterhelésére tekintettel csak 150 km-es körzeten belüli beszállítók indulhattak a pályázaton.

(mtv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.