A VEKE határozottan tiltakozik a Hónig Péter közlekedési miniszter által bejelentett vasútbezárások ellen. Mint közleményükben írják, „a reformnak csúfolt pénzkivonás a vasúti közlekedésből legkevésbé sem szakmai alapokon, láthatóan hamis utasszámok felhasználásával, és még nyomokban sem az utasok érdekében történik.” A bejelentett csomag a MÁV évtizedek óta működő áporodott struktúráját, a hatékonyság és az utasközpontúság teljes hiányát fenntartva rontja tovább a magyar vasúti közlekedés színvonalát, és ezzel egyébként minden létező uniós irányelvvel is szembefordul. Egy állatkert-igazgató is tudja, hogy a nyitvatartási idő csökkentésével csak a bevételei csökkennek, a kiadásai nem, hisz az állatok ugyanannyit esznek majd és ugyanannyi gondozó is kell. Ez a gondolatmenet a Bajnai-kormány számára, úgy látszik, követhetetlenül nehéznek bizonyult, hisz ugyanez igaz a MÁV-ra is. A szolgáltatás csökkentése a bevételeket csökkenti, azonban a hatalmas vízfej és fix költségek miatt a kiadásokat nem – áll a közleményben.
Felteszik a kérdést, hogy vajon a miniszterelnök, a közlekedési miniszter, a kormánybiztos együtt sem okosabb bármelyik „állatkert-igazgatónál?” Vagy épp nem is az a céljuk, hogy Magyarországon jobb és hatékonyabb legyen a közlekedés?. „Úgy látjuk, hogy a vasútreformnak csúfolt átalakítás mögött a magánbuszos lobbi térnyerésének elősegítése húzódik, melynek csak egyik, igen káros eszköze a vasútvonalak bezárása. Eközben persze tovább folyik a MÁV pazarló és korrupt struktúrájának továbbéltetése” – teszi hozzá.
A VEKE hangsúlyozza, ne feledjük: a BKV-val ellentétben mindmáig nem tették közzé a MÁV tanácsadói szerződéseinek és százmilliós végkielégítéseinek listáját, pedig ezek sokszor egy személyre vetítve is meghaladják egy vasútvonal bezárásával elérhető lehetséges megtakarításokat. Miközben a rombolás, a pazarlás és a titkolózás folytatódik, még csak reakció sem érkezett az országos ütemes menetrendre vonatkozó részletes javaslatunkra. A kormány csak kevesebb vasútvonalban, kevesebb utasban, de ugyanakkora MÁV-vízfejben és korrupcióban gondolkodik, valódi szolgáltatásjavításban, valódi reformban egyáltalán nem.
Az egyesület szilárd meggyőződése, hogy amíg a MÁV rossz struktúrája, elképesztően pazarló működése nem változik, a valódi regionális közlekedési szövetségek nem jönnek létre, a vasút nem fog jobban működni. Mivel a jelenlegi intézkedések csupán a vonalak bezárásáról, és a magánbuszos-lobbi helyzetbe hozásáról szólnak, „kijelenthetjük, hogy szemenszedett hazugság a remélt milliárdos megtakarítás, az intézkedéstől a vasút bevételei csökkennek majd, kiadásai nem” – olvasható a közleményben. Nehéz persze olyan számokkal vitatkozni, amelyek mögött semmilyen valós szakmai anyag nem áll, egy-két értékelhetetlen színvonalú, politikai felhangú dolgozaton túl.
A VEKE ismételten felszólítja a miniszterelnököt, hogy hagyjon fel a vasúti közlekedés rombolásával, vonja vissza a vasútbezárási terveket és távolítsa el tisztségéből a feladatára alkalmatlan, a közvéleményt hamis utasszámokkal megtévesztő Hónig Péter minisztert és kormánybiztosát – zárul a közlemény.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.