A közlekedési szakértő is élesen bírálta a mostani járatleépítéseket a MÁV-nál a köztelevízió reggeli műsorában. Szerinte érdemi költségmegtakarítás csak akkor lesz, ha a MÁV költségszerkezete követi az átalakítást. A kommunikációból úgy tűnik, hogy megmaradnak a megszüntetett szárnyvonalak sínei, melyeket továbbra is karban kell tartani, tehát a megtakarítási terv túlzott.
A közlekedési szakértő szerint pont a lényegről nem esik szó, hogy bár kevesebben dolgoznak a MÁV-nál, 2005-höz képest 20 százalékkal több a kifizetett bértömeg, és 2008-ban a MÁV-nál az egy főre jutó átlagkereset közel 220 ezer forint volt, 30 ezer forinttal több, mint a nemzetgazdasági átlagkereset. A mostani bezárásoknak nagy hibája, hogy zsákvonalakat hoz létre és megszüntetni a hálózati összeköttetéseket a fontos csomópontok között.
(Forrás: Mtv.hu)