Zsákvonalakat hozhat létre a kormány vonalcsonkítása

Érdemi költségmegtakarítás csak akkor lesz a MÁV-nál, ha annak szerkezete követi az átalakítást – jelentette ki Felsmann Balázs volt államtitkár a köztelevízió reggeli műsorában. Úgy véli, a bezárások nagy hibája, hogy zsákvonalakat hoz létre, a megszüntetett szárnyvonalak síneit viszont továbbra is karban kell tartani. • Nem nyerő a vidékrombolás, máris tiltakoznak az érintettek

MNO
2009. 10. 22. 11:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési szakértő is élesen bírálta a mostani járatleépítéseket a MÁV-nál a köztelevízió reggeli műsorában. Szerinte érdemi költségmegtakarítás csak akkor lesz, ha a MÁV költségszerkezete követi az átalakítást. A kommunikációból úgy tűnik, hogy megmaradnak a megszüntetett szárnyvonalak sínei, melyeket továbbra is karban kell tartani, tehát a megtakarítási terv túlzott.

A közlekedési szakértő szerint pont a lényegről nem esik szó, hogy bár kevesebben dolgoznak a MÁV-nál, 2005-höz képest 20 százalékkal több a kifizetett bértömeg, és 2008-ban a MÁV-nál az egy főre jutó átlagkereset közel 220 ezer forint volt, 30 ezer forinttal több, mint a nemzetgazdasági átlagkereset. A mostani bezárásoknak nagy hibája, hogy zsákvonalakat hoz létre és megszüntetni a hálózati összeköttetéseket a fontos csomópontok között.

(Forrás: Mtv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.