Zsákvonalakat hozhat létre a kormány vonalcsonkítása

Érdemi költségmegtakarítás csak akkor lesz a MÁV-nál, ha annak szerkezete követi az átalakítást – jelentette ki Felsmann Balázs volt államtitkár a köztelevízió reggeli műsorában. Úgy véli, a bezárások nagy hibája, hogy zsákvonalakat hoz létre, a megszüntetett szárnyvonalak síneit viszont továbbra is karban kell tartani. • Nem nyerő a vidékrombolás, máris tiltakoznak az érintettek

MNO
2009. 10. 22. 11:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési szakértő is élesen bírálta a mostani járatleépítéseket a MÁV-nál a köztelevízió reggeli műsorában. Szerinte érdemi költségmegtakarítás csak akkor lesz, ha a MÁV költségszerkezete követi az átalakítást. A kommunikációból úgy tűnik, hogy megmaradnak a megszüntetett szárnyvonalak sínei, melyeket továbbra is karban kell tartani, tehát a megtakarítási terv túlzott.

A közlekedési szakértő szerint pont a lényegről nem esik szó, hogy bár kevesebben dolgoznak a MÁV-nál, 2005-höz képest 20 százalékkal több a kifizetett bértömeg, és 2008-ban a MÁV-nál az egy főre jutó átlagkereset közel 220 ezer forint volt, 30 ezer forinttal több, mint a nemzetgazdasági átlagkereset. A mostani bezárásoknak nagy hibája, hogy zsákvonalakat hoz létre és megszüntetni a hálózati összeköttetéseket a fontos csomópontok között.

(Forrás: Mtv.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.