Mint Ikvai-Szabó elmondta, a politikusoknak nem lenne szabad „belebabrálni” a BKV gazdálkodási rendszerébe, mert az egységes – bár átalakításra szoruló – rendszert alkot. „Ez politikai katasztrófaturizmus: mindenki oda megy, ahol baj van, azt bámulja, azon akar nyerészkedni” – jellemezte a helyzetet. Szerinte a Fidesz és az MSZP egymást túllicitálva tett javaslatot a BKV tarifáinak csökkentésére. Ikvai-Szabó Imre emlékeztetett arra, hogy a főváros december végén megegyezett a kormánnyal a BKV finanszírozásáról, de a szerződést még nem írták alá. Mint mondta, ebben a szerződéskötés előtti állapotban „sem nem értelmes, sem nem célszerű, sem nem hatásos” a szerződés bármely részét érintő elem – így a tarifarendszer – megváltoztatása, „hacsak valakinek nem az a célja, hogy ez a szerződés ne jöjjön létre”.
Úgy fogalmazott: nem lenne logikus, hogy a szocialisták elfogadják a félárú diák- és nyugdíjasjegyek bevezetéséről szóló javaslatot, mivel azzal magukra támadnának, hiszen akkor a saját kormányuk, saját kormánybiztosuk tevőleges részvételével létrejövő szerződés „általuk lenne hekkelve”, ők „szednék szét” a kialakított pénzügyi-gazdasági keretet. Mint mondta, a szocialisták tulajdonképpen azt javasolják, hogy vezessenek be egy jegyár-kiegészítést, de azt nem mondják meg, honnan teremtsék elő az ehhez szükséges pénzt, így a javaslatuk „szakszerűtlen, összeeszkábált”. „Belebabrál valami Mekk mester, és azt mondja, szamárság, váltsunk paradigmát, fizesse a Fővárosi Önkormányzat a költségvetésből az utas helyett a pénzt” – jellemezte a tarifacsökkentésre vonatkozó javaslatokat.
Kiemelte: nagyon fontos, hogy a kormány és a főváros között megkötött szándéknyilatkozat hatályba lépjen, mert erre támaszkodva a BKV el tudja készíteni üzleti tervét, és elindulhat a fejlődés útján. Hangsúlyozta: a megállapodásban rögzítették, hogy a BKV-nak inflációt követően kell emelnie a jegyárakat, és ha ezt nem teljesítenék, szerződésszegést követnének el. Ikvai-Szabó Imre felidézte, a megállapodás értelmében a főváros 5 milliárd forinttal több pénzt ad a BKV-nak, ezt más intézményektől, például iskoláktól kell elvenni, de ezt is vállalták, hogy „legyen a BKV-nak jövőképe”.
(MTI)

Tragikus közúti baleset: Ez történt a fiatal sofőrrel