Ikvai-Szabó kiakadt: lemekkmesterezte a szocialistákat

A BKV-tarifák csökkentésével kapcsolatos fideszes és szocialista javaslatokat „politikai katasztrófaturizmusnak” nevezte Ikvai-Szabó Imre, a költségvetésért felelős SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésének szünetében, újságíróknak nyilatkozva. • A közgyűlés asztalán a javaslat a félárú tanulói vonaljegyekről

MNO
2010. 01. 28. 11:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint Ikvai-Szabó elmondta, a politikusoknak nem lenne szabad „belebabrálni” a BKV gazdálkodási rendszerébe, mert az egységes – bár átalakításra szoruló – rendszert alkot. „Ez politikai katasztrófaturizmus: mindenki oda megy, ahol baj van, azt bámulja, azon akar nyerészkedni” – jellemezte a helyzetet. Szerinte a Fidesz és az MSZP egymást túllicitálva tett javaslatot a BKV tarifáinak csökkentésére. Ikvai-Szabó Imre emlékeztetett arra, hogy a főváros december végén megegyezett a kormánnyal a BKV finanszírozásáról, de a szerződést még nem írták alá. Mint mondta, ebben a szerződéskötés előtti állapotban „sem nem értelmes, sem nem célszerű, sem nem hatásos” a szerződés bármely részét érintő elem – így a tarifarendszer – megváltoztatása, „hacsak valakinek nem az a célja, hogy ez a szerződés ne jöjjön létre”.

Úgy fogalmazott: nem lenne logikus, hogy a szocialisták elfogadják a félárú diák- és nyugdíjasjegyek bevezetéséről szóló javaslatot, mivel azzal magukra támadnának, hiszen akkor a saját kormányuk, saját kormánybiztosuk tevőleges részvételével létrejövő szerződés „általuk lenne hekkelve”, ők „szednék szét” a kialakított pénzügyi-gazdasági keretet. Mint mondta, a szocialisták tulajdonképpen azt javasolják, hogy vezessenek be egy jegyár-kiegészítést, de azt nem mondják meg, honnan teremtsék elő az ehhez szükséges pénzt, így a javaslatuk „szakszerűtlen, összeeszkábált”. „Belebabrál valami Mekk mester, és azt mondja, szamárság, váltsunk paradigmát, fizesse a Fővárosi Önkormányzat a költségvetésből az utas helyett a pénzt” – jellemezte a tarifacsökkentésre vonatkozó javaslatokat.

Kiemelte: nagyon fontos, hogy a kormány és a főváros között megkötött szándéknyilatkozat hatályba lépjen, mert erre támaszkodva a BKV el tudja készíteni üzleti tervét, és elindulhat a fejlődés útján. Hangsúlyozta: a megállapodásban rögzítették, hogy a BKV-nak inflációt követően kell emelnie a jegyárakat, és ha ezt nem teljesítenék, szerződésszegést követnének el. Ikvai-Szabó Imre felidézte, a megállapodás értelmében a főváros 5 milliárd forinttal több pénzt ad a BKV-nak, ezt más intézményektől, például iskoláktól kell elvenni, de ezt is vállalták, hogy „legyen a BKV-nak jövőképe”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.