Még várhatunk: több sebből vérzik az új metrókocsik beszerzése

Bár 2010 elejére ígérte a BKV, az új francia gyártású metrókocsik üzembe helyezésére egyelőre semmi esély. A járművekről ugyanis a tesztüzem alatt kiderült, hogy alkalmatlanok az utasszállításra.

MNO
2010. 01. 20. 17:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Közlekedési Hivatal nem engedélyezi a metrókocsik üzembe helyezését, mert a vészkijárat lépcsője nem nyílik ki. Vitézy Dávid, a VEKE elnöke szerint a kocsik méretével is gond van, mert kisebbre gyártották őket a metrómegállók szélességénél, így most azokat kell szűkebbre építeni, pluszköltségért.

A BKV már kifizetett 30 milliárd forintot a francia gyártónak. A közlekedési vállalat most a 10 százalékos kötbért követeli, a gyártó pedig az egymilliárd forintot a BKV-tól, ennyibe kerül ugyanis a metrókocsik átalakítása.

Héri József, a BKV Zrt. műszaki üzemeltetési igazgatója a hírTV-nek elmondta: a BKV megvizsgálta a szerződés felbontásának lehetőségét is, de Héri szerint a közlekedési vállalat számára ez lenne a legelőnytelenebb ajánlat. „Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha fölbontjuk a szerződést, akkor legalább három évig a mostani szovjet gyártmányú metrókocsikat kell üzemeltetni. El kell indítani egy új közbeszerzési eljárást, és amíg abból olyan szerelvény tud kikerekedni, amit mi üzembe tudunk helyezni, az minimálisan három év” – fogalmazott az üzemeltetési igazgató.

(hírTV)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.