A Nemzeti Közlekedési Hivatal nem engedélyezi a metrókocsik üzembe helyezését, mert a vészkijárat lépcsője nem nyílik ki. Vitézy Dávid, a VEKE elnöke szerint a kocsik méretével is gond van, mert kisebbre gyártották őket a metrómegállók szélességénél, így most azokat kell szűkebbre építeni, pluszköltségért.
A BKV már kifizetett 30 milliárd forintot a francia gyártónak. A közlekedési vállalat most a 10 százalékos kötbért követeli, a gyártó pedig az egymilliárd forintot a BKV-tól, ennyibe kerül ugyanis a metrókocsik átalakítása.
Héri József, a BKV Zrt. műszaki üzemeltetési igazgatója a hírTV-nek elmondta: a BKV megvizsgálta a szerződés felbontásának lehetőségét is, de Héri szerint a közlekedési vállalat számára ez lenne a legelőnytelenebb ajánlat. „Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha fölbontjuk a szerződést, akkor legalább három évig a mostani szovjet gyártmányú metrókocsikat kell üzemeltetni. El kell indítani egy új közbeszerzési eljárást, és amíg abból olyan szerelvény tud kikerekedni, amit mi üzembe tudunk helyezni, az minimálisan három év” – fogalmazott az üzemeltetési igazgató.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.