A miskolci önkormányzati képviselők csütörtökön rendkívüli, zárt ülésen döntöttek úgy, hogy a Miskolci Zöld Nyíl 2009 konzorcium újíthatja fel a miskolci villamoshálózatot. A zárt ülést követő sajtótájékoztatón Káli Sándor (MSZP), Miskolc polgármestere azt mondta: mérföldkőhöz érkezett Miskolc legnagyobb és legfontosabb beruházása, miután az európai uniós szabályoknak és a magyar törvényeknek megfelelően a város közgyűlése jóváhagyta a „Zöld Nyíl – Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” projekt „Pályafelújítás, vonalhosszabbítás és kapcsolódó infrastruktúra” közbeszerzési eljárás eredményét. Ez azt jelenti, hogy néhány héten belül megkezdődhet a villamospálya átépítése, illetve megújítása. A nyertes Miskolci Zöld Nyíl 2009 konzorciumot a budapesti Colas-Alterra Zrt., az egri Colas Út Zrt., a budapesti Wis Zrt. és a bajai Pentavia Kft. alkotja.
A 40 milliárd forintos projekt keretében a következő 3 évben megújul az a csaknem 10 kilométer hosszúságú, Miskolc főpályaudvarától a diósgyőri végállomásig terjedő villamospálya, amelyet másfél kilométer hosszúságban meghosszabítanak. A kivitelezés nemcsak a vágányokat, a műszaki berendezéseket, hanem a megállóhelyeket, a járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket, azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet érint, ahol a villamosforgalom halad.
Juga György, a Fidesz–KDNP frakcióvezető-helyettese sajtótájékoztatón azt mondta: szerintük formai hibák történtek, csak a közgyűlést megelőzően kapták meg írásban a képviselők az anyagot, annak áttekintésére jószerivel nem is volt idő. Nagyon felelőtlenül jár el a város vezetése, amikor a nagy horderejű beruházás eldöntésére ilyen rövid időt szánt – fogalmazott, megjegyezve: a városvezetésnek át kellene értékelnie most meghozott döntését, erre adott a lehetőség, hiszen szerződést még nem kötöttek.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.