Ez csak egy sorozat kezdete, a kört tovább szeretnék bővíteni – közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Komárom és térsége országgyűlési képviselője, aki az MTI kérdésére hozzátette: azt az igények és a tapasztalatok alapján döntik el, hogy hol és mikor. Ugyancsak július 4-én indul újra a személyszállítás a Csorna–Pápa, Zirc–Veszprém, Kecskemét–Lajosmizse, Karcag–Tiszafüred közötti szárnyvonalon egyelőre a korábbiakkal azonos színvonalon, illetve vasúti kocsikkal. Borsod-Abaúj-Zemplénben, az árvíz miatt, két szakaszon a tervezettnél később indul újra a személyszállítás – mondta el a képviselő.
Völner Pál érthetetlennek nevezte az előző kormány törekvését, mivel, mint mondta, a világon mindenhol támogatják a vasúti személyszállítást, akárcsak a buszközlekedést. A MÁV-nak, a vasútnak tehát van jövője – tette hozzá –, ugyanakkor ki kell küszöbölni a párhuzamosságokat is.
Czunyiné Bertalan Judit, Kisbér és térsége országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy a Komárom–Székesfehérvár-vasútvonal megszüntetése a napi munkába, iskolába járást nehezítette. Volt olyan település, ahonnan a légvonalban 20 kilométeres távolságot 3 óra alatt tette meg a munkavállaló. Reményét fejezte ki, hogy a térségből nemcsak székesfehérvári átszállással, hanem direkt módon is el lehet majd jutni vonattal a Balatonra. A képviselő kiemelte a vasút környezetvédelemben betöltött szerepét. Hozzátette, hogy a kamionok és az autók nemcsak szennyező anyagokat bocsátanak ki, de jelentősen rongálják az utakat is.
Udvardi Erzsébet, Kisbér polgármestere utalt arra, hogy a 2009. decemberi, bezárásról szóló kormánydöntést helyi demonstráció követte, amely jelezte: igény van a szolgáltatásra. Egyúttal bejelentette: július 3-án nosztalgiajárattal ünneplik meg, hogy 150 éve, azaz 1860 júliusában adták át a Székesfehérvár–Komárom-vasútvonalat.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.