Hiába locsolnak, hullámvasút lesz az 1-es villamosból? + Képek

Nincs más lehetősége a BKV-nak a vágánykivetődések kivédésére, mint hogy folyamatosan locsolják a síneket az 1-es villamos vonalán. A 25-30 éves pálya teljes rekonstrukcióra szorulna, de természetesen erre sincs pénz, majd talán Brüsszel ad rá valamit. Addig marad a „hullámvasút” és a locsolás. Még az is lehet, hogy az 1-es orrára víztartályokat szerelnek.

Pálffy Lajos
2010. 06. 09. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden délután újabb sínkivetődés bénította meg az 1-es villamost az Árpád híd pesti oldalánál. A munkahelyükről hazafelé tartók ezért azokra a buszokra próbáltak felkapaszkodni, amelyek átmennek a hídon. Tumultuózus jelenetek alakultak ki megint. Az MNO a BKV infrastrukturális főmérnökségén érdeklődött: van-e akciótervük a várhatóan tovább szaporodó sínkivetődések megelőzésére, kezelésére. Gyerkó József szerint csak egy akcióterv van: amennyire tudják, locsolják a vágányokat. A BKV főmérnöke beismerte, ez a megoldás nem minden esetben elég, tehát lesznek még problémák a főváros egyik legkihasználtabb villamosvonalán.


Gyerkó szerint amúgy nem új keletű problémáról van szó, évente azonos darabszámban fordulnak elő ezek a kivetődések, amik egyébként külföldön sem ismeretlenek. A felpúposodó sínek jelensége mögött a főmérnök szerint csak annyi van, hogy a 25-30 éves pálya betonpaneljei „elfáradtak”, no és elfáradtak azok a tömítő- és tartószerkezeti anyagok is, amik a síneket körülveszik. Így a panelek és a tömítők egyszerűen „elengedik” a hőtágulás miatt megmozduló síneket.


A főmérnök nem sok jóval biztatott: a sínpúposodásból, no és az ebből adódó káoszból egyre több lesz annak ellenére, hogy szórványos panelcserékkel igyekeznek megelőzni a bajt. Most úgy áll a helyzet, hogy meg sem tudják már jósolni, hol lesz a következő púp. Az utazóközönség megnyugtatására két dolgot említett a BKV főmérnöke: egyrészt a tapasztalat szerint „ami ki akar jönni, az június végéig eddig még mindig kijött”, a nyár hátralévő részében már csak szórványos púposodással számolnak. Gyerkó József beszámolt arról is, hogy eldöntött tény, megkezdődik 1-2 éven belül a vonal teljes felújítása is. Azért nem látnak azonnal hozzá, mert az „1-es és a 3-as EU-s projekt” részeként brüsszeli pénzből akarnak dolgozni, a fővárosnak erre természetesen most nincs forrása. Gyerkó szerint az Árpád hídi áldatlan állapotokat ettől függetlenül még az idén fel kell számolni. Itt jól láthatóan már olyan szinten ment tönkre a pálya, süllyedtek be a betonpanelekbe a sínek, hogy csak 25-tel tud menni a villamos.


Az 1-es vonalán, a Bécsi út és a Lágymányosi híd között erre a nyárra tehát marad a locsolás, amibe a saját kocsikon kívül igyekeznek bevonni a közterület-fenntartót is, de még így is kevés a kapacitás. Felvetésünkre, hogy akkor miért nem szerelnek víztartályokat a villamosok orrára, a főmérnök tréfásan csak annyit mondott, hogy ezt is megfontolják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.