Kedden délután újabb sínkivetődés bénította meg az 1-es villamost az Árpád híd pesti oldalánál. A munkahelyükről hazafelé tartók ezért azokra a buszokra próbáltak felkapaszkodni, amelyek átmennek a hídon. Tumultuózus jelenetek alakultak ki megint. Az MNO a BKV infrastrukturális főmérnökségén érdeklődött: van-e akciótervük a várhatóan tovább szaporodó sínkivetődések megelőzésére, kezelésére. Gyerkó József szerint csak egy akcióterv van: amennyire tudják, locsolják a vágányokat. A BKV főmérnöke beismerte, ez a megoldás nem minden esetben elég, tehát lesznek még problémák a főváros egyik legkihasználtabb villamosvonalán.
Gyerkó szerint amúgy nem új keletű problémáról van szó, évente azonos darabszámban fordulnak elő ezek a kivetődések, amik egyébként külföldön sem ismeretlenek. A felpúposodó sínek jelensége mögött a főmérnök szerint csak annyi van, hogy a 25-30 éves pálya betonpaneljei „elfáradtak”, no és elfáradtak azok a tömítő- és tartószerkezeti anyagok is, amik a síneket körülveszik. Így a panelek és a tömítők egyszerűen „elengedik” a hőtágulás miatt megmozduló síneket.
A főmérnök nem sok jóval biztatott: a sínpúposodásból, no és az ebből adódó káoszból egyre több lesz annak ellenére, hogy szórványos panelcserékkel igyekeznek megelőzni a bajt. Most úgy áll a helyzet, hogy meg sem tudják már jósolni, hol lesz a következő púp. Az utazóközönség megnyugtatására két dolgot említett a BKV főmérnöke: egyrészt a tapasztalat szerint „ami ki akar jönni, az június végéig eddig még mindig kijött”, a nyár hátralévő részében már csak szórványos púposodással számolnak. Gyerkó József beszámolt arról is, hogy eldöntött tény, megkezdődik 1-2 éven belül a vonal teljes felújítása is. Azért nem látnak azonnal hozzá, mert az „1-es és a 3-as EU-s projekt” részeként brüsszeli pénzből akarnak dolgozni, a fővárosnak erre természetesen most nincs forrása. Gyerkó szerint az Árpád hídi áldatlan állapotokat ettől függetlenül még az idén fel kell számolni. Itt jól láthatóan már olyan szinten ment tönkre a pálya, süllyedtek be a betonpanelekbe a sínek, hogy csak 25-tel tud menni a villamos.
Az 1-es vonalán, a Bécsi út és a Lágymányosi híd között erre a nyárra tehát marad a locsolás, amibe a saját kocsikon kívül igyekeznek bevonni a közterület-fenntartót is, de még így is kevés a kapacitás. Felvetésünkre, hogy akkor miért nem szerelnek víztartályokat a villamosok orrára, a főmérnök tréfásan csak annyit mondott, hogy ezt is megfontolják.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.