Hiába locsolnak, hullámvasút lesz az 1-es villamosból? + Képek

Nincs más lehetősége a BKV-nak a vágánykivetődések kivédésére, mint hogy folyamatosan locsolják a síneket az 1-es villamos vonalán. A 25-30 éves pálya teljes rekonstrukcióra szorulna, de természetesen erre sincs pénz, majd talán Brüsszel ad rá valamit. Addig marad a „hullámvasút” és a locsolás. Még az is lehet, hogy az 1-es orrára víztartályokat szerelnek.

Pálffy Lajos
2010. 06. 09. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden délután újabb sínkivetődés bénította meg az 1-es villamost az Árpád híd pesti oldalánál. A munkahelyükről hazafelé tartók ezért azokra a buszokra próbáltak felkapaszkodni, amelyek átmennek a hídon. Tumultuózus jelenetek alakultak ki megint. Az MNO a BKV infrastrukturális főmérnökségén érdeklődött: van-e akciótervük a várhatóan tovább szaporodó sínkivetődések megelőzésére, kezelésére. Gyerkó József szerint csak egy akcióterv van: amennyire tudják, locsolják a vágányokat. A BKV főmérnöke beismerte, ez a megoldás nem minden esetben elég, tehát lesznek még problémák a főváros egyik legkihasználtabb villamosvonalán.


Gyerkó szerint amúgy nem új keletű problémáról van szó, évente azonos darabszámban fordulnak elő ezek a kivetődések, amik egyébként külföldön sem ismeretlenek. A felpúposodó sínek jelensége mögött a főmérnök szerint csak annyi van, hogy a 25-30 éves pálya betonpaneljei „elfáradtak”, no és elfáradtak azok a tömítő- és tartószerkezeti anyagok is, amik a síneket körülveszik. Így a panelek és a tömítők egyszerűen „elengedik” a hőtágulás miatt megmozduló síneket.


A főmérnök nem sok jóval biztatott: a sínpúposodásból, no és az ebből adódó káoszból egyre több lesz annak ellenére, hogy szórványos panelcserékkel igyekeznek megelőzni a bajt. Most úgy áll a helyzet, hogy meg sem tudják már jósolni, hol lesz a következő púp. Az utazóközönség megnyugtatására két dolgot említett a BKV főmérnöke: egyrészt a tapasztalat szerint „ami ki akar jönni, az június végéig eddig még mindig kijött”, a nyár hátralévő részében már csak szórványos púposodással számolnak. Gyerkó József beszámolt arról is, hogy eldöntött tény, megkezdődik 1-2 éven belül a vonal teljes felújítása is. Azért nem látnak azonnal hozzá, mert az „1-es és a 3-as EU-s projekt” részeként brüsszeli pénzből akarnak dolgozni, a fővárosnak erre természetesen most nincs forrása. Gyerkó szerint az Árpád hídi áldatlan állapotokat ettől függetlenül még az idén fel kell számolni. Itt jól láthatóan már olyan szinten ment tönkre a pálya, süllyedtek be a betonpanelekbe a sínek, hogy csak 25-tel tud menni a villamos.


Az 1-es vonalán, a Bécsi út és a Lágymányosi híd között erre a nyárra tehát marad a locsolás, amibe a saját kocsikon kívül igyekeznek bevonni a közterület-fenntartót is, de még így is kevés a kapacitás. Felvetésünkre, hogy akkor miért nem szerelnek víztartályokat a villamosok orrára, a főmérnök tréfásan csak annyit mondott, hogy ezt is megfontolják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.