Az MKK keddi közleményében leszögezi: a mellékvonalakon a napi 4-5 pár vonatot tartalmazó minimál-menetrendeknek nincs értelme. Ha csak a legalapvetőbb hivatásforgalmi igényeket vizsgálják (iskolások, három műszakban dolgozók), már akkor látható, hogy ennyi vonattal nem lehet minden utast eljuttatni a célpontjához és haza is hozni onnan, kiszolgálásukra az egész napos, folyamatos közlekedés a megoldás. Az MKK közleménye szerint a vonatok legnagyobb versenytársa az autó, melynek legfőbb előnye, hogy – elvileg – állandóan a tulajdonos rendelkezésére áll. A közösségi közlekedés ezt nem tudja biztosítani, de a rendszeres, könnyen megjegyezhető közlekedéssel még versenyképes tud maradni.
A gazdasági racionalitás szintén az ütemes menetrend, a rendszeres, egy- vagy kétóránkénti közlekedés szükségességét igazolja. A vasút eszközparkja, humánerőforrása egyaránt a csúcsidei közlekedésre van méretezve, vagyis ha egy vonalon van közlekedés, akkor ott a költségek többsége a vonatok számától függetlenül is megjelenik – olvasható a közleményben.
Az MKK közleménye szerint „az a rossz szemlélet, mely szerint a közösségi közlekedés csak egy konc az állam nyakán, és a folyamatos leépítése hozhat csak megoldást, sajnos még mindig köztünk él. A vasúttársaságnál és az úgynevezett közlekedésszervező irodáknál még mindig sok olyan egykori tanácsadó, politikus tevékenykedik, akit az előző kormány politikai alapon nevezett ki, s így teljesen lojálisak a korábbi megszorítós elképzelésekhez”.
„Nem engedhetjük, hogy ismét ők kerekedjenek felül: az új kormánynak határozottan ki kell állnia az utasok érdekei mellett. Mi ehhez minden segítséget megadunk, a felelős döntés azonban a kormány, a minisztérium dolga” – olvasható az MKK közleményében.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.