Pokorni úgy vélekedett: a nemzetközi felmérések szerint az oktatás minőségét leginkább az befolyásolja, ha jól kereső, felkészült pedagógusok tanítják a gyerekeket. Ezzel együtt le kell számolni azzal a mítosszal, hogy a kisebb csoportlétszámok eleve javítják az oktatás színvonalát. Vagyis inkább legyen kevesebb pedagógus, de magasabb jövedelemmel – magyarázta. Ehhez azonban – szerinte – szemléletváltás szükséges: hozzá kell nyúlni a tantervekhez és a tanításcentrikus helyett olyan oktatás bevezetése szükséges, amely tanulni tanítja meg a gyerekeket.
Közlése szerint az elmúlt 7-8 hónapban folytatott vita eredményeként egyetértés született a tekintetben, hogy a jövőben a kisgyermekkori fejlesztésre, vagyis a bölcsődére, az óvodára és az alsó tagozatra kell koncentrálni az erőforrásokat. Ugyancsak konszenzus látszik kialakulni arról, hogy a felzárkóztató osztályok több hátránnyal járnak, mint amennyi előny remélhető tőlük, ugyanis „konzerválják a gyerekek lemaradását és stigmatizálják őket”.
Az első Orbán-kormány oktatási minisztere arról is szólt, hogy nem tartja szerencsésnek a tankötelezettség korhatárának 15 évre történő leszállítását. Kérdésre válaszolva közölte: nem látott olyan koncepciót, amely felére csökkentené az egyetemek számát, és csupán négy főiskola önálló működése maradhatna meg. Az erről szóló hírekről ő is csak a sajtóból értesült – mondta a fideszes politikus.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.