Percenként átlagosan két külföldi rendszámú autó halad át az egyik óbudai útkereszteződésen. Azt persze nem tudni, hogy hányban ülnek ténylegesen külföldiek és hányban olyan magyarok, akik a kedvezőbb adózás miatt járnak külföldön forgalomba helyezett kocsival. Szeptembertől az igazoltató rendőr a helyszínen leveheti a rendszámot, és bevonhatja a forgalmit, ha a sofőr nem igazolja hitelt érdemlően, hogy valóban külföldön él.
– Nagyon sokszor előfordult az, hogy Magyarországon szabálytalankodott egy külföldi rendszámú autó tulajdonosa, és a helyszínen nem lehetett helyszíni bírsággal sújtani a régebbi rendelkezések értelmében. Ehelyett feljelentéssel élt a szabálysértési hatóság, csak ez a különböző uniós országokban elhalt, gyakorlatilag bizonyos összeghatár alatt nem is továbbították soha – mondta a hírTV-nek a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke, Fojt Attila.
A büntetés elkerülésére a magyar trikolór sem garancia. A rendőrség szigorúbban ellenőrzi majd az úgynevezett próbarendszámot is. Ilyen jelzésű járműveket csak autókereskedők vagy megbízottjaik használhatnak. Ha a kocsinak nincs hitelesített indítási naplója, 20-30 ezer forintra bírságolhatják a kereskedést.
Különleges szabályok vonatkoznak az ideiglenes E-rendszámra is. Ezt arra a külföldről behozott autóra adják, amely után a regisztrációs adót befizették. Az E-s rendszámot magánemberek is kiválthatják, sőt jellemzően magánemberek tudják csak kiváltani. Abban az esetben, ha az Európai Unión kívülről érkezett a jármű, és mondjuk származás-ellenőrzés miatt 2-3 hónapig nem lehet forgalomba helyezni, akkor lehetőséget nyújt a jármű tulajdonosának arra, hogy kimondottan Magyarországon ezt az autót az E-s rendszám segítségével használja.
Az egyesületi elnök szerint a külföldi utaknál továbbra is gondot okoz majd a magyar autósoknak, hogy az Európai Unió tagállamai nem ismerik el egymás átmeneti rendszámait.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.