Közlése szerint hat gyártó tett ajánlatot a villamoskocsik legyártására, a közbeszerzési eljárás során technikai okokból négyet kizártak, a két érvényes pályázó – a spanyol CAF és az olasz AnsaldoBreda – közül az előbbi szerzett jogot a villamosok gyártására és leszállítására. Pajna Zoltán hozzátette: a győztes pályázónak 18 darab, alacsonypadlós villamost kell leszállítania 2014. januárig.
Az alpolgármester közlése szerint a győztes pályázóval augusztus 16-án kötik meg a szerződést; ha a vesztes jogorvoslattal megtámadja a döntést, a szerződéskötés elhúzódhat szeptemberig. A korábbi, érvénytelen ötödik közbeszerzési eljárás győztese a most a második helyre szorult olasz cég volt. Akkor – miután a második helyezett megtámadta a döntést –, új eljárásra kötelezte az önkormányzatot a Közbeszerzési Döntőbizottság – emlékeztetett Pajna Zoltán.
Elmondta azt is, hogy az eljárások során egyre kedvezőbb ajánlatokat kaptak anélkül, hogy engedményeket tettek volna a műszaki paraméterekből. A negyedik közbeszerzés nyertese – szintén a spanyol CAF – 44 millió euróért, az ötödik győztese – az olasz AnsaldoBreda – 41 millióért szállította volna a járműveket. A mostani győztes – ismét a spanyol CAF – pedig 37,9 millió euróért gyártja le a villamosokat.
Az ügy érdekessége, hogy az ötödik közbeszerzés érvénytelenítését bíróságon támadta meg a debreceni önkormányzat. Amennyiben az őszre várható bírósági ítélet a városnak adna igazat, akkor mégis az olasz cég gyárthatná le a villamosokat, igaz, a spanyol ajánlatnál 3 millió euróval drágábban, ami már nem érdeke Debrecennek – hangzott el.
Pajna Zoltán az MTI érdeklődésére hozzátette: a teljes beruházás 85 százalékát európai uniós forrásból, valamivel több mint 5 százalékát hazai társfinanszírozásból fedezik, a többi az önkormányzat önrésze. A mintegy 7,6 kilométeres sínpálya építése már megkezdődött a cívisvárosban – tette hozzá.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.