Mint az államtitkár elmondta, a járások felállása után országos szinten körülbelül háromszáz kormányablakot működtetnek majd 2013 végétől. Minden járási székhelyen lesznek ilyen ügyfélszolgálatok, s olyan településeken is, ahol most okmányirodák működnek. Ez utóbbiak majd kormányablakká alakulnak át – tette hozzá. Az államtitkár szerint a járások kialakításánál fontos cél, hogy ahol állami szolgáltatás van, ott maradjon is.
Szabó Erika a sajtótájékoztatót követően elmondta, sokrétű, összehangolt munkára van szükség, hogy az összetett rendszereket integrálják. „Összesen több száz jogszabályt kell még módosítanunk a következő időszakban, az infrastruktúrát, az informatikai rendszert kell biztosítanunk, s munkatársakat kell képeznünk” – mondta. Mint hangsúlyozta, a kormányablakokba is olyan kollégák kellenek, akik az összes ügykör kapcsán, azaz minden tekintetben felkészültek. Az államtitkár szólt arról, hogy jövő ősszel egyéves képzést szerveznek azok számára, akik a majdani mintegy 300 kormányablak ügyfélszolgálati pultjaiban segítik az állampolgárokat. Összesen így mintegy hatezer, diplomával már rendelkező hallgató vehet részt a speciális képzésben – tette hozzá.
Az államtitkár a kormányablakok működésével kapcsolatban elmondta: országos szinten eddig 200 ezer ügy kapcsán indult intézkedés az ügyfélszolgálatokon, s 180 ezer ügyfelet fogadtak. Heti rendszerességgel 5500 ügy kerül a munkatársak elé, s ez az ügyszám folyamatosan bővül. Hargitai János kormánymegbízott a baranyai tapasztalatokról elmondta: a kormányablak megnyílása óta Baranyában 11 800 ügyfelet szolgáltak ki.