A gyermekeket célozzák meg

A kereskedelmi televíziók több reklámot sugároznak a gyermekműsorok alatt, mint a közszolgálati csatornák.

BL
2011. 10. 28. 9:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített tanulmány azzal a céllal készült, hogy a gyermekeknek szóló műsorszámok körül és közben sugárzott, kifejezetten a kiskorúaknak szóló reklámokról és azok hatásairól nyújtson átfogó képet.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített célvizsgálat öt nagy tévécsatorna, az MTV1, az M2, a Duna TV, a TV2 és az RTL Klub esetében vizsgálta, hogy a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok környezetében milyen gyakoriak a reklámok, milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat hirdetnek, és ehhez milyen technikákat alkalmaznak a reklámcégek.

A vizsgáltból kiderült, hogy a kereskedelmi csatornákon lényegesen magasabb volt a reklámok aránya, mint a közszolgálati televízióknál. Utóbbiak közül a Duna TV főként kulturális témájú termékekre és szolgáltatásokra hívta fel a figyelmet, az M2 pedig egyáltalán nem sugárzott kifejezetten gyermekeket megcélzó reklámokat. A legtöbb ilyen hirdetéssel a TV2-n találkozhattak a nézők, amelyeknek legnagyobb része valamilyen játékot népszerűsített. Az RTL Klubon sugárzott reklámok több mint 60 százaléka kizárólag a gyerekeket szólította meg, itt volt a legnagyobb aránya például az élelmiszer-hirdetéseknek.

A kutatás keretében az NMHH munkatársai figyelték azt is, hogy milyen, esetenként megtévesztő és manipulatív reklámozási technikákat alkalmaznak a cégek annak érdekében, hogy rávegyék a kiskorúakat termékeik megvásárlására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.