A gyermekeket célozzák meg

A kereskedelmi televíziók több reklámot sugároznak a gyermekműsorok alatt, mint a közszolgálati csatornák.

BL
2011. 10. 28. 9:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített tanulmány azzal a céllal készült, hogy a gyermekeknek szóló műsorszámok körül és közben sugárzott, kifejezetten a kiskorúaknak szóló reklámokról és azok hatásairól nyújtson átfogó képet.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített célvizsgálat öt nagy tévécsatorna, az MTV1, az M2, a Duna TV, a TV2 és az RTL Klub esetében vizsgálta, hogy a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok környezetében milyen gyakoriak a reklámok, milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat hirdetnek, és ehhez milyen technikákat alkalmaznak a reklámcégek.

A vizsgáltból kiderült, hogy a kereskedelmi csatornákon lényegesen magasabb volt a reklámok aránya, mint a közszolgálati televízióknál. Utóbbiak közül a Duna TV főként kulturális témájú termékekre és szolgáltatásokra hívta fel a figyelmet, az M2 pedig egyáltalán nem sugárzott kifejezetten gyermekeket megcélzó reklámokat. A legtöbb ilyen hirdetéssel a TV2-n találkozhattak a nézők, amelyeknek legnagyobb része valamilyen játékot népszerűsített. Az RTL Klubon sugárzott reklámok több mint 60 százaléka kizárólag a gyerekeket szólította meg, itt volt a legnagyobb aránya például az élelmiszer-hirdetéseknek.

A kutatás keretében az NMHH munkatársai figyelték azt is, hogy milyen, esetenként megtévesztő és manipulatív reklámozási technikákat alkalmaznak a cégek annak érdekében, hogy rávegyék a kiskorúakat termékeik megvásárlására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.