Megyei jogú városok fideszes polgármesterei alapvetően változtatnának a Pintér Sándor belügyminiszter jegyezte törvényjavaslat terminológiáján: fenntartanák a megyei jogú város, illetve a megyei közgyűlés elnevezést, amelyek helyett a kormány a megyei város és a megyei képviselő-testület megjelölést javasolta. Ugyancsak ragaszkodnának ahhoz, hogy a megyei jogú városok döntéshozó szervét közgyűlésnek, és ne képviselő-testületnek hívják.
Változtatnának a jogszabály megnevezésén is: a helyi önkormányzatokról szóló törvény helyett egy módosító indítvány a Magyarország helyi önkormányzatairól, egy másik pedig „a helyi önkormányzásról” címet adná. Többen, köztük Kósa Lajos debreceni és Láng Zsolt II. kerületi polgármester, mindkét indítványt aláírták.
Több mint tucatnyi nagyváros kormánypárti polgármestere nyújtotta be azt a javaslatot, amely a törvény értelmező rendelkezéseit pontosítaná, meghatározva például a saját bevételek fogalmát, szerintük ugyanis ez elengedhetetlen.
Kósa Lajos és Láng Zsolt sok más mellett kezdeményezi, hogy az eredeti javaslattal ellentétben ne a polgármester, hanem a képviselő-testület legyen jogosult a jegyző és az aljegyző kinevezésére.
Bebes István körmendi és Szekó József mohácsi polgármester kivenné a törvényjavaslatból azt a megkötést, hogy a főállású polgármesterek egyéb tevékenységükért nem fogadhatnak el díjazást. Megtartanák viszont azon kikötéseket, hogy a szerzői jogi oltalom alá eső szellemi tevékenység kivételével nem létesíthetnek munkavégzésre irányuló jogviszonyt, nem folytathatnak más kereső foglalkozást és nem lehetnek gazdasági társaság személyesen közreműködő tagjai. Számos más fideszes politikus pedig azt javasolja, hogy az önkormányzati képviselők esetében ne legyen kizáró ok, hogy a bíróság által feloszlatott egyesület működésében vesz részt.
Rogán Antal belvárosi és Láng Zsolt II. kerületi polgármester közösen jegyzi azt a javaslatot, amely alapján a fővárosi önkormányzat feladata lenne a budapesti parkolás feltételrendszerének kialakítása és a szükséges szabályozás megalkotása, az üzemeltetés viszont a kerületek hatáskörébe tartozna. A Belügyminisztérium eredeti javaslata ezzel szemben azt tartalmazta, hogy a belvárosban a parkolás feltételrendszerének kialakítása és működtetése is a főváros feladata legyen.