Új arculatot kap Budapest?

A szakmának és a főváros vezetésének közösen kell tenni azért, hogy a turizmus Budapesten ismét fellendüljön – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester.

PR
2011. 11. 24. 17:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szövetség adataira hivatkozva a főpolgármester elmondta, hogy a budapesti szállodák teljesítménye az idén az első kilenc hónapban az országos átlagot meghaladóan javult, de még mindig versenyhátrányban van minden mutató szempontjából a régió fővárosaival összehasonlítva.

A Global Blue által szponzorált Globe Shopper City Index – Europe 33 várost rangsorolt, Budapest a nemzetközi bevásárlóturizmus élvonalában szerepel – közölte korábban a Global Blue pénzügyi szolgáltató vállalat.

A főpolgármester szerint a lemaradás okai a turizmus irányításának korábbi gyakorlatában keresendők. Az elmúlt húsz évben nem megfelelően használták ki Budapest turisztikai adottságait, az uniós forrásokat, a támogatások elosztása sem volt hatékony, a korábbi városvezetés pedig nem megfelelő módon kezelte a válságjelenségeket – mondta.

Tarlós István kijelentette: a városvezetés határozott jövőképpel rendelkezik Budapest versenyhátrányának ledolgozására, a korábbi Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ átalakításával létrehozták a Budapesti Turisztikai Desztináció Menedzsment (BTDM) Szolgáltató Nonprofit Kft.-t. Az új elnevezés új feladatokat is jelent – tette hozzá.

Tarlós István elmondta: a városmarketing munka megkezdésekor nyilvánvalóvá vált, hogy Budapest korábbi turisztikai arculata nem kellőképpen letisztult, ezért a BTDM pályázatot írt ki az új arculat kialakítására, amely már elkészült, és szakmai körökben sikert aratott.

Szöllősi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára október 11-én azt közölte, néhány hónapon belül elkészül a tárcánál a turizmusról és vendéglátásról szóló törvényjavaslat.

Közös budapesti marketingalapot hoznak létre

A főpolgármester kitért arra, hogy a kerületek és a főváros együttműködésének köszönhetően a jövő évtől a kerületek által kivethető idegenforgalmi adóból származó bevétel negyedét közös budapesti marketingalap létrehozására lehet fordítani. Az idei 700 millió forint adóbevételt alapul véve – és az állami támogatást is beleértve – jövőre mintegy 1,5 milliárd forint többletforrás állhat rendelkezésre Budapest turisztikai célú promóciójára.

A közgyűlésen Tarlós István közölte: tervezi, hogy a turisztikai szakmával állandó konzultatív kapcsolatot alakít ki, és megköszönte a szövetség korábbi, tárgyilagos megnyilvánulásait a város jövője szempontjából.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.