Új arculatot kap Budapest?

A szakmának és a főváros vezetésének közösen kell tenni azért, hogy a turizmus Budapesten ismét fellendüljön – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester.

PR
2011. 11. 24. 17:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szövetség adataira hivatkozva a főpolgármester elmondta, hogy a budapesti szállodák teljesítménye az idén az első kilenc hónapban az országos átlagot meghaladóan javult, de még mindig versenyhátrányban van minden mutató szempontjából a régió fővárosaival összehasonlítva.

A Global Blue által szponzorált Globe Shopper City Index – Europe 33 várost rangsorolt, Budapest a nemzetközi bevásárlóturizmus élvonalában szerepel – közölte korábban a Global Blue pénzügyi szolgáltató vállalat.

A főpolgármester szerint a lemaradás okai a turizmus irányításának korábbi gyakorlatában keresendők. Az elmúlt húsz évben nem megfelelően használták ki Budapest turisztikai adottságait, az uniós forrásokat, a támogatások elosztása sem volt hatékony, a korábbi városvezetés pedig nem megfelelő módon kezelte a válságjelenségeket – mondta.

Tarlós István kijelentette: a városvezetés határozott jövőképpel rendelkezik Budapest versenyhátrányának ledolgozására, a korábbi Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ átalakításával létrehozták a Budapesti Turisztikai Desztináció Menedzsment (BTDM) Szolgáltató Nonprofit Kft.-t. Az új elnevezés új feladatokat is jelent – tette hozzá.

Tarlós István elmondta: a városmarketing munka megkezdésekor nyilvánvalóvá vált, hogy Budapest korábbi turisztikai arculata nem kellőképpen letisztult, ezért a BTDM pályázatot írt ki az új arculat kialakítására, amely már elkészült, és szakmai körökben sikert aratott.

Szöllősi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára október 11-én azt közölte, néhány hónapon belül elkészül a tárcánál a turizmusról és vendéglátásról szóló törvényjavaslat.

Közös budapesti marketingalapot hoznak létre

A főpolgármester kitért arra, hogy a kerületek és a főváros együttműködésének köszönhetően a jövő évtől a kerületek által kivethető idegenforgalmi adóból származó bevétel negyedét közös budapesti marketingalap létrehozására lehet fordítani. Az idei 700 millió forint adóbevételt alapul véve – és az állami támogatást is beleértve – jövőre mintegy 1,5 milliárd forint többletforrás állhat rendelkezésre Budapest turisztikai célú promóciójára.

A közgyűlésen Tarlós István közölte: tervezi, hogy a turisztikai szakmával állandó konzultatív kapcsolatot alakít ki, és megköszönte a szövetség korábbi, tárgyilagos megnyilvánulásait a város jövője szempontjából.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.