Folyik a munka a föld alatt

Decemberre elérte a 4-es metró készültségi szintje a 70 százalékot.

WL
2011. 12. 28. 6:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alagútépítés tavalyi befejezésével az összes állomáson véget értek a szerkezetépítési munkálatok, tehát az összes betonépítmény elkészült. A jelenleg zajló munkákról a DBR Metró Projekt közölte: a belső beépítők minden állomáson elkezdtek dolgozni, a budai oldalon már van olyan állomás, ahol a belső beépítés a végéhez közeledik. A budai állomásokon nagyrészt beépültek a mozgólépcsők, az üzemi terek, zajlik a falfelületek végleges arculatának kialakítása, a gránitlapok lefektetése, és hamarosan megkezdődik az utastájékoztató rendszer elemeinek legyártása.

A legelőrehaladottabb állapotban a Tétényi úti állomás van, a pesti oldalon még nem ennyire látványos a készültségi fok, de a szerkezetépítési munkák befejezésével az elkövetkezendő hónapokban itt is felgyorsulnak a belső beépítési munkák. A rendszerek, illetve áramellátó berendezések építője szintén dolgozik a belső beépítővel összehangoltan. Ez a nagy munkafázis magában foglalja a biztosítóberendezések, az automatikus vonatvezérlési rendszer, a hírközlési berendezések, a tűzjelzőrendszerek, az állomási és központi felügyeleti berendezések telepítését is.

A vágányépítés is zajlik, a kivitelező jelenleg a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között fekteti le a síneket.

Januárban várhatóan befejeződik a kelenföldi járműtelep műszaki átadás-átvétele, miután az épületek elkészültek. A járműtelep épületeinek összterülete megközelíti majd a 20 ezer négyzetmétert. Az 1500 négyzetméteres pályafenntartási épület mellett az ötezer négyzetméteres központi épület földszintjén kapnak helyet a javítóműhelyek, a nyolcemeletes toronyház szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes vonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11 ezer négyzetméteres alapterületével, a depó száz metrókocsi befogadására lesz alkalmas.

Az építkezés előrehaladtával a felszínen egyre több területet adnak vissza, mára döntően már csak az állomások feletti részek vannak elkerítve. Ezeket a korlátozásokat azonban még hosszabb ideig fenn kell tartani, mert a belső beépítéshez szükség van a leadónyílásokra. Az egyes állomások fölötti területek közül már van, amelyik elkészült, ezek végleges átadása 2012-ben, illetve 2013-ban történhet meg, de ahol lehetséges, ott a DBR szűkíti a munkaterületeket.

A Baross téren még folyamatban van a felszínt rendező cég kiválasztása, a Móricz Zsigmond körtéren pedig civil kezdeményezésre a felszínrendezés koncepciójának újragondolása van folyamatban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.