Tájékoztatása szerint kiemelten figyelik a vonatok fűtési és világítási berendezéseinek működőképességét, az ablakok zárhatóságát, hogy a hideg időjárás ne okozzon problémát a személyszállító szerelvényeken. A kiindulási állomáson a vonatokat – az időjárástól függően – akár 120-180 perces előfűtés után indítják.
Forduljanak a kalauzhoz
Szarka László elmondta: a vonatokat elektromos energiával fűtik, az újabb típusú kocsikban lehetőség van a hőmérséklet szabályozására is, amelyet kizárólag a vonatkísérő személyzet végezhet. Azt tanácsolják az utasoknak, ha nem érzik megfelelőnek egy kocsi belső hőmérsékletét, forduljanak a jegyvizsgálóhoz, aki a lehetőségeihez mérten intézkedik a komfortos utazás érdekében.
A MÁV munkatársai még a téli időjárás beállta előtt elvégezték a pálya menti váltóállító művek alépítményeinek a tisztítását, ellenőrizték a hidraulikus és a villamos váltók állítóműveit. Felmérték a hóakadályok elhárításához szükséges szerszámok, eszközök, készletek állapotát és a rendelkezésre álló mennyiséget – mutatott rá a kommunikációs igazgató.
Hófogók
Kifejtette: a vasúttársaság szakemberei átvizsgálták a hófúvás által veszélyeztetett szakaszokon a hordozható hófogó táblákat, az esetleges hiányosságokat pótolták, és a táblákat a rendeltetésszerű helyükre szállították, hogy azokat azonnal használni lehessen szükség esetén.
A kijelölt állomásokon a váltók fagymentesítéséhez szükséges anyagok, valamint az azok felhordásához szükséges eszközök rendelkezésre állnak, folyamatosan ellenőrzik a hálózaton található 1450 villamos- és 131 gázüzemű váltófűtő-berendezést, a központi állítású váltókat. Ha az időjárási helyzet azt megkívánja, hálózati szintű téli forgalmi ügyeleti beosztás lép életbe, és ha kell, 830 fő külső munkaerő bevonására van lehetőség – tájékoztatott a kommunikációs igazgató.
Felsővezeték
A MÁV a hidegre fordult időjárást folyamatosan figyelemmel kíséri, a pályavasút munkatársai felvették a kapcsolatot a külső kivitelezőkkel, továbbá a hibamentes működés érdekében a váltófűtőket soron kívül ismételten ellenőrizték. A felsővezeték-rendszer hosszláncainak és feszítőinek soron kívüli felülvizsgálatát és szükség szerinti újraszabályozását végzik a kollégák, hogy minimalizálják a rendkívüli hideg miatti felsővezeték-szakadásokat – közölte Szarka László, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.