Hazahozták a Costa Concordián elhunyt magyar férfi holttestét

Hazahozták az olasz óceánjáró balesetében meghalt Fehér Sándor holttestét; a koporsót szállító, Milánóból érkezett menetrend szerinti Malév-járat szerdán háromnegyed 12-kor landolt a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

PR
2012. 01. 25. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról beszámoltunk, a brit sajtó értesülése szerint a magyar rendőrség őrizetbe vette azt a háromtagú bandát, amely hasznot próbált húzni az olasz hajószerencsétlenségből. Közben a rossz idő miatt átmenetileg leállították szerdán az esetleges további áldozatok keresését.

A hajószerencsétlenségben elhunyt hegedűművész fekete lepellel letakart koporsóját a repülőgépről egy targonca segítségével emelték le, majd egy csomagszállító trélerre tették – jelentette az MTI tudósítója a helyszínről. A 38 éves férfi holttestét családtagok nem várták a repülőtéren, mert mint azt az MTI-nek szerda délelőtt elmondták, úgysem engedték volna a koporsó közelébe őket. A hajóbaleset magyar áldozatát így a családtagok majd délután, a kispesti temetőben fogadják.

A hozzátartozók tájékoztatása alapján a Liszt Ferenc repülőtérről a Budapesti Temetkezési Intézet halottszállító autója viszi majd a temető ravatalozójába Fehér Sándor holttestét, és majd ezt követően kaphatja meg édesanyja mint legközelebbi hozzátartozója az elhunyt halotti bizonyítványát. Fehér Sándorné az MTI-nek elmondta, Olaszországban ő azonosította fia holttestét, és egy nagy sebet látott a fején, így egyelőre nem tudja, koponyatörés vagy fulladás okozta-e fia halálát. Az édesanya közölte azt is: fiától február 1-jén, 14 óra 15 perckor, a kispesti temetőben vesznek végső búcsút. A 38 éves elismert cigányzenészt a közelmúltban elhunyt édesapja mellett helyezik örök nyugalomra.

A főként klasszikus zenét játszó Fehér Sándor hegedűművész 1973. március 31-én született Budapesten. A neves zenészdinasztiából származó Sándor ötéves kora óta hegedült, tudását kezdetben édesapjától sajátította el. A középiskolát a Szent István Gimnáziumban végezte, diplomáját pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerezte meg, de tanult a bécsi konzervatóriumban is. Édesanyja elmondása szerint szeptembertől az Amerikai Egyesült Államokban tanult volna, hogy mesterfokozatot szerezzen, majd doktori képzésben vegyen részt, de tervei között szerepelt, hogy ősztől egy iskolát alapít tehetséges gyermekeknek, illetve a magyar zenei ABC módszertanát meghonosítva oktasson kisdiákokat az Egyesült Államokban. Ennek érdekében fel akart hagyni a hajókon való zenéléssel, ez lett volna az utolsó ilyen jellegű vállalása – tette hozzá.

Fehér Sándor azután vesztette életét, amikor a Costa Concordia olasz óceánjáró hajó, amelyen zenészként dolgozott, január 13-án éjjel a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigeténél sziklának ütközött, majd az oldalára fordult. Szemtanúk elmondása szerint segédkezett a megfeneklett hajón utazó gyermekek evakuálásában, majd visszament kabinjába hegedűjéért, de többé nem került elő. Holttestét napokkal később találták meg a már vízzel elárasztott hajótestben. A tragédia éjszakáján a luxushajó fedélzetén 4229-en tartózkodtak, közülük 3209 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek. A hajón 1023 fős személyzet tartózkodott, köztük 12 magyar. Kedden újabb holttestet találtak az olasz hatóságok, ezzel 16-ra emelkedett a baleset áldozatainak száma, 22 embert pedig eltűntként tartanak nyilván. Fehér Sándor hegedűművész a katasztrófa egyetlen magyar áldozata.

„Amikor a hajó megdőlt, fogtam magam és leszálltam”

A január 13-án zátonyra futott Costa Concordia utolsó óráit vizsgáló olasz ügyészek arra keresik a választ, hogy a kapitány vajon a kollégája iránti szívességből vagy a hajótársaság utasítására haladt-e túl közel a parthoz. Az erős hullámzás miatt akadozva halad az oldalán fekvő hajóroncs átkutatása. Az áldozatok keresése délelőtt indult újra, miután szerda reggel a viharos időjárás több órára megakadályozta a búvárok merülését. A Costa Concordia falát különböző pontokon tűzszerészek berobbantják, az így nyitott réseken tudnak beúszni a hajótestbe az olasz haditengerészet búvárai. Kedd estig 16 áldozatot találtak: olasz, spanyol, francia utasokat, a legénység egyik perui tagját és a magyar áldozatot, Fehér Sándort.

A tragédia okai utáni nyomozás eddigi eredményeit szerdán egyezteti Francesco Verusio, grossetói főügyész és Beniamino Deidda, Toszkána tartomány főügyésze. A bizonyítási eljárást március 3-án tartják Grosseto egyik színháztermében, melyen a legénység tagjai és az utasok is jelen lehetnek. A kártérítést követelő olasz utasok jogi képviseletét Giulia Bongiorno sztárügyvéd vállalta. Az ügyészségekről kiszivárgott sajtóértesülések szerint a több mint egy hete házi őrizetben levő Francesco Schettino kapitány első kihallgatása január 14-én egy csendőrkaszárnyában zajlott. Schettinót – tudta nélkül – egy mikrofonokkal lehallgatott szobában magára hagyták, ő pedig ismerőseinek és kollégáinak telefonált. A kapitány nápolyi tájszólásban azt mondta, „amikor a hajó megdőlt, fogtam magam és leszálltam”. Ez a kijelentés megerősíti azt a vádat, hogy a kapitány magára hagyta a hajót.

Megtiltották, hogy mentőmellényt viseljenek

Schettino arról is beszélt, hogy a Costa Concordiát „a menedzser unszolására” kormányozta a parthoz közel. Az első feltételezések szerint a kapitány a felszolgálók főnökének, Antonello Tievoli Maitre-nek, tett szívességet. Az ügyészség azonban nem zárta ki, hogy a „tisztelgés” bevett gyakorlat volt, melyet a Costa Crociere hajótársaság szorgalmazott „reklám céljából” – írta az olasz sajtó. Az éjszaka kivilágított óceánjáró látványa reklámozta volna a hajóutazást a parton levők számára. A kapitány szerint a hajó fekete doboza nem működött, a hatóságok szerint az adatok jól olvashatók.

Az ügyészség egymás után hallgatja ki a legénység tagjait. A hajón biztonsági felelősként szolgáló Martino Pellegrini kijelentései szerint személyesen ő rendelte el a gépház evakuálását, miután a kapitány erre nem adott utasítást. Schettino megtiltotta a legénységnek, hogy mentőmellényt viseljen a pánik elkerülésére, de a kiabáló, síró utasok gyorsabban felfogták a helyzetet és a legénységre támadva követelték az evakuálás elrendelését, miközben a hangosbemondók még mindig műszaki hibáról beszéltek. Az ügyészség által rekonstruált eseménytörténet szerint a Costa Concordiát utolsóként január 14-én – hajnali öt órakor – Giovanni Di Mauro, a hajó fodrásza hagyta el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.