Segítenek a Costa Concordia magyar utasain

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) Magyarország szervezettől ingyenes jogi segítséget kérhetnek a Costa Concordia hajó balesete miatt kártérítésre jogosult magyar utasok, amennyiben a hajótársaság nem teljesíti az olasz fogyasztóvédelmi egyesületekkel kötött megállapodást – hívta fel a figyelmet az EFK Magyarország hétfőn a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH) közösen kiadott közleményben.

PR
2012. 01. 30. 16:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Costa Crociere hajótársaság és az olasz fogyasztóvédelmi egyesületek megállapodást kötöttek a január 13-án balesetet szenvedett Costa Concordia utasainak nyújtandó kártérítés feltételeiről és a baleset előtt lefoglalt utak visszamondásának lehetőségéről. Az EFK Magyarország az olasz társközponttól kapott tájékoztatás alapján közölte, hogy a megállapodás értelmében a Costa Crociere hajótársaság a január 13-án zátonyra futott Costa Concordia luxushajó utasainak fejenként 11 ezer eurós átalány kártérítést ajánlott fel az elszenvedett vagyoni és nem vagyoni jellegű károkért.

A közleményben a fogyasztóvédelmi szervezet hangsúlyozza, hogy a kártérítési megállapodásban foglaltak nem vonatkoznak a balesetben elhunyt utasok családtagjaira, illetve a baleset során megsérült utasokra, akiknek a helyszínen orvosi ellátásra volt szükségük. Ők egyedileg, az egyéni körülményeik figyelembevételével megállapított kártérítési összegre lesznek jogosultak, amelyre a hajótársaság a későbbiekben fog javaslatot tenni.

A 11 ezer eurós átalány kártérítésen túl az utasok hozzávetőlegesen 2850 euró összegű költségtérítést is kapnak, amely tartalmazza a hajóút kikötői illetékeket is tartalmazó árának, továbbá az utazási csomag részét képező repülőjárat és busztranszfer költségeinek megtérítését, a hajóúthoz kapcsolódó odautazás, illetve a hazautazás árát, az orvosi ellátás költségeit, valamint a hajóút során felmerült költségek megtérítését – áll az EFK Magyarország közleményében.

A megállapodás szerint az utasoknak fizetendő kártérítésből a hajótársaság nem vonja le azokat az összegeket, amelyeket az utasok az egyedileg kötött utazási biztosítási szerződésük alapján kapnak a biztosító társaságoktól. A társaság vállalta továbbá azt is, hogy lelkisegély-szolgálatot biztosít azoknak az utasoknak, akik erre igényt tartanak.

A fentieken túl a hajótársaság 2012. február 7-ig lehetőséget biztosít arra, hogy a baleset előtt beérkezett foglalásokat, a lefoglalt hajóút útvonalára tekintet nélkül, az utasok külön díj felszámítása nélkül törölhetik, és kérhetik az általuk kifizetett összeg visszafizetését – írja közleményében az EFK Magyarország. A Costa Concordia utasai a kártérítés iránti igényeiket és a megállapodás elfogadását a hajótársaság által erre a célra létrehozott e-mail címen ([email protected]) jelezhetik. A felajánlott kártérítési összeg elfogadása esetén a hajótársaság hét napon belül átutalja az érintett utas részére az összeget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.