Tiltakoznának az útdíj ellen

Átgondolatlannak tartják és nem értenek egyet az úthasználati díj tervezett bevezetésével a hivatásos sofőrök, a taxisok demonstrációra is készek.

BL
2012. 01. 31. 7:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy szolgáltatásért egyszer lehet pénzt kérni – jelentette ki a lap keddi számában Dittel Gábor. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT-Hungary főtitkára szerint a közúti fuvarozók már fizetnek a budapesti utak használatáért, ezért a szakmai szervezet a fuvarozók költségeit növelő újabb díj bevezetését nem tudja elfogadni. Ha a kormány mégis ilyen döntést hoz, számíthat az érdekvédelmi szervezetek tiltakozására. De fel kell készülni arra is, hogy a szakvállalkozások költségeik növekedését áthárítják majd megrendelőikre – mondta.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke úgy látja, azokkal kívánják finanszíroztatni a csőd felé tartó vállalatot, akik nem veszik igénybe a szolgáltatásait. A taxisoknak épp elég okuk van a panaszra: a droszthasználati díj a korábbi évi 20 ezer forintról 30 ezerre emelkedett az év elején, emellett kötelezővé vált a kamarai tagság, amely további ötezer forintot vesz ki a vállalkozók pénztárcájából. Az OTSZ elnöke szerint ha mégis bevezetnék az útdíjat, akkor a taxisszervezetek demonstrációt szerveznek.

Wáberer György, a legnagyobb közúti fuvarozó- és logisztikai cég elnök-vezérigazgatója szerint az autósok terheinek növelése helyett érdemes lenne azon elgondolkodni, hogyan lehetne a BKV működését átalakítani úgy, hogy a jelenleginél nagyságrendekkel kisebb veszteséget termeljen. A hatékonyságát le lehet mérni azon, hogy egy-egy járművére hány adminisztratív alkalmazott jut; ha ez a szorzó 1,3-nál nagyobb, a problémák orvoslásának egyik eszközét sikerült megtalálni – mondta.

Ismert, az Index számolt be arról hétfőn, hogy általános útdíjat vezethetnek be Budapesten. A hírre reagálva Tarlós István főpolgármester „súlyos ötletnek” nevezte a lehetőséget, hozzátéve: az nem szerepelt a főváros kormánynak küldött javaslatai között. A Budapesti Közlekedési Központ sem javasolja bevezetését. Rogán Antal is inkább a dugódíjat támogatná.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.