Egy szolgáltatásért egyszer lehet pénzt kérni – jelentette ki a lap keddi számában Dittel Gábor. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT-Hungary főtitkára szerint a közúti fuvarozók már fizetnek a budapesti utak használatáért, ezért a szakmai szervezet a fuvarozók költségeit növelő újabb díj bevezetését nem tudja elfogadni. Ha a kormány mégis ilyen döntést hoz, számíthat az érdekvédelmi szervezetek tiltakozására. De fel kell készülni arra is, hogy a szakvállalkozások költségeik növekedését áthárítják majd megrendelőikre – mondta.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke úgy látja, azokkal kívánják finanszíroztatni a csőd felé tartó vállalatot, akik nem veszik igénybe a szolgáltatásait. A taxisoknak épp elég okuk van a panaszra: a droszthasználati díj a korábbi évi 20 ezer forintról 30 ezerre emelkedett az év elején, emellett kötelezővé vált a kamarai tagság, amely további ötezer forintot vesz ki a vállalkozók pénztárcájából. Az OTSZ elnöke szerint ha mégis bevezetnék az útdíjat, akkor a taxisszervezetek demonstrációt szerveznek.
Wáberer György, a legnagyobb közúti fuvarozó- és logisztikai cég elnök-vezérigazgatója szerint az autósok terheinek növelése helyett érdemes lenne azon elgondolkodni, hogyan lehetne a BKV működését átalakítani úgy, hogy a jelenleginél nagyságrendekkel kisebb veszteséget termeljen. A hatékonyságát le lehet mérni azon, hogy egy-egy járművére hány adminisztratív alkalmazott jut; ha ez a szorzó 1,3-nál nagyobb, a problémák orvoslásának egyik eszközét sikerült megtalálni – mondta.
Ismert, az Index számolt be arról hétfőn, hogy általános útdíjat vezethetnek be Budapesten. A hírre reagálva Tarlós István főpolgármester „súlyos ötletnek” nevezte a lehetőséget, hozzátéve: az nem szerepelt a főváros kormánynak küldött javaslatai között. A Budapesti Közlekedési Központ sem javasolja bevezetését. Rogán Antal is inkább a dugódíjat támogatná.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.