Tiltakoznának az útdíj ellen

Átgondolatlannak tartják és nem értenek egyet az úthasználati díj tervezett bevezetésével a hivatásos sofőrök, a taxisok demonstrációra is készek.

BL
2012. 01. 31. 7:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy szolgáltatásért egyszer lehet pénzt kérni – jelentette ki a lap keddi számában Dittel Gábor. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT-Hungary főtitkára szerint a közúti fuvarozók már fizetnek a budapesti utak használatáért, ezért a szakmai szervezet a fuvarozók költségeit növelő újabb díj bevezetését nem tudja elfogadni. Ha a kormány mégis ilyen döntést hoz, számíthat az érdekvédelmi szervezetek tiltakozására. De fel kell készülni arra is, hogy a szakvállalkozások költségeik növekedését áthárítják majd megrendelőikre – mondta.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke úgy látja, azokkal kívánják finanszíroztatni a csőd felé tartó vállalatot, akik nem veszik igénybe a szolgáltatásait. A taxisoknak épp elég okuk van a panaszra: a droszthasználati díj a korábbi évi 20 ezer forintról 30 ezerre emelkedett az év elején, emellett kötelezővé vált a kamarai tagság, amely további ötezer forintot vesz ki a vállalkozók pénztárcájából. Az OTSZ elnöke szerint ha mégis bevezetnék az útdíjat, akkor a taxisszervezetek demonstrációt szerveznek.

Wáberer György, a legnagyobb közúti fuvarozó- és logisztikai cég elnök-vezérigazgatója szerint az autósok terheinek növelése helyett érdemes lenne azon elgondolkodni, hogyan lehetne a BKV működését átalakítani úgy, hogy a jelenleginél nagyságrendekkel kisebb veszteséget termeljen. A hatékonyságát le lehet mérni azon, hogy egy-egy járművére hány adminisztratív alkalmazott jut; ha ez a szorzó 1,3-nál nagyobb, a problémák orvoslásának egyik eszközét sikerült megtalálni – mondta.

Ismert, az Index számolt be arról hétfőn, hogy általános útdíjat vezethetnek be Budapesten. A hírre reagálva Tarlós István főpolgármester „súlyos ötletnek” nevezte a lehetőséget, hozzátéve: az nem szerepelt a főváros kormánynak küldött javaslatai között. A Budapesti Közlekedési Központ sem javasolja bevezetését. Rogán Antal is inkább a dugódíjat támogatná.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.