György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes csütörtöki közleményében szükségesnek minősíti, hogy a főváros „minden ésszerű és lehetséges mértékig” részt vállaljon a budapesti tömegközlekedés finanszírozásában, de önmagában nem tudja megoldani a kérdést.
Mint írta, a főváros a 150 milliárdosra apadt működési költségvetéséből nem tudja a hiányzó 73 milliárd forint működési forrást biztosítani a budapesti tömegközlekedésre, és visszafizetni a BKV 58 milliárd forintos lejáró hitelét, „csak ha minden más feladatát megszünteti, a közutak fenntartásától a színházakon, közterület-felügyeleten, parkfenntartáson, köztisztasági feladatokon és gyermekvédelmi intézményeken át a gimnáziumokig, ez pedig lehetetlen”.
Rogán Antal, a főváros gazdasági bizottságának fideszes elnöke előzőleg azt közölte: mostanra világossá vált, hogy külső forrás tömeges bevonása és az adóemelés nem reális megoldás a BKV helyzetére, ehelyett a fővárosnak önmagán és a cégein – többek között a BKK-n – kell spórolnia.
György István válaszában egyetértett párttársának azon szavaival, amelyek szerint a fővárosnak önmagán és cégein kell spórolnia, de jelezte, hogy az erről szóló döntésen már túl is van a Fővárosi Közgyűlés. A főpolgármester-helyettes felidézte a január 25-i határozatot, amely „a realitások határát súroló” 20 milliárd forint takarékoskodásról szólt. A főváros „így tudott 6 plusz 9 milliárd forintot biztosítani a BKV-nak, és ezért kényszerültünk 5 milliárd forintos átfogó takarékossági programot indítani a BKV-nál” – tette hozzá, jelezve, hogy erről a Fidesz–KDNP-frakció minden tagja igennel szavazott.
„Az önkormányzatok nem termelőüzemek, állami és törvényben előírt önkormányzati feladataik ellátásának finanszírozását nem képesek minden határon túl önerőből, illetőleg saját maguk által előteremtett forrásokból megoldani” – közölte György István. Kitért arra is, hogy a budapesti tömegközlekedés „a város gazdaságának vérkeringése”, amely nélkül a város adóbevételei sem realizálhatók, a főváros nem működhet, és Magyarország remélt gazdasági növekedésének célja kerülhet veszélybe.
A főpolgármester-helyettes szerint értelmezhetetlen, hogy bár Rogán Antal a tömegközlekedést nevezi a főváros legfontosabb feladatának, sokallja a BKK-ra fordított forrásokat. Mint írta, az elmúlt 44 év legmélyebb intézményrendszeri átalakítása zajlik az EU irányelvei szerint, és ennek eredményeként a BKK – számos más feladata mellett – a tömegközlekedés szervezését és megrendelői feladatainak ellátását is elvégzi. Mindez azt jelenti, hogy 2012 májusától a megrendelő és szolgáltatói szerepek szétválasztásával a BKV – és más, például magánautóbuszos szolgáltatók – finanszírozása a BKK-n keresztül történik – ismertette György István. Megjegyezte továbbá, hogy a BKK finanszírozásának mérséklése a tömegközlekedés finanszírozásának csökkentését is jelentené.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.