Reggel óta intenzíven esik a hó a budapesti repülőtéren, ahol tegnap este óta teljes készültséget ad a repülőtéri hószolgálat. Összesen 40 különféle hóeltakarító munkagép és 52 főnyi személyzet gondoskodik a futópályák, a gurulóutak és az úgynevezett forgalmi előtér (az a beton, ahol a repülőgépek parkolnak) folyamatos tisztításáról. Az ügyeletes repülés üzemvezető (DAM-szolgálat) reggel óta óránként méri a futópályák tapadási tulajdonságait, a megfelelő fékhatást, amire a repülők biztonságos leszállásához van szükség – áll a BA közleményében.
Közleményükben kifejtik, hogy délután fél négy óta a repülőtér egy futópályával üzemel, mert a két pálya felváltva történő tisztítása nem garantál megfelelő eredményt. Mire a munkagépek végeznek az egyik futópályával, a szél porhóval ismét belepi a másik futópályát. Az ügyeletes repülőtér vezető ezért úgy döntött, hogy holnap reggel hat óráig csak a kettes futópálya üzemel, ennek folyamatos tisztítását a hótól hatékonyan meg lehet oldani. A 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópálya nem kevesebb, mint 16,6 hektár alapterületű betont jelent. Mivel a tegnapi nappal megszűntek a Malév-járatok és a szombati napon amúgy is alig van forgalom, a repülőtér egy futópályával is képes ellátni feladatát – írják.
Mint azt már az MNO is megírta, az intenzív havazás miatt a Wizz Air Bergamoból érkező járata Pozsonyban szállt le, a gép a kora esti órákban tér vissza Budapestre. A késés miatt viszont a Wizz Air kénytelen volt törölni az esti római járatot, amely 20.00 órakor indult volna. A délutáni easyJet és KLM járat az erős havazás ellenére is simán leszállt.
Fotók: Budapest Airport