Hozzátette: a rendelet szerint a légitársaságnak a járattörlésről tájékoztatnia kell az utasokat, egyrészt arról, hogy joguk van térítésmentesen átfoglalást kérni vagy visszakérni a jegyárat, másrészt a légitársaságnak fel kell ajánlania az utasnak a körülményeknek megfelelő szolgáltatásokat, például étkezést, frissítőt vagy szálláslehetőséget. Ezen kívül kártalanítás is jár az utasnak a rendelet szerint – tette hozzá a szóvivő.
Fülöp Zsuzsanna elmondta: a fogyasztóvédelmi hatóság jogosultsága arra terjed ki, hogy bejelentés esetén vagy hivatalból a légitársaság tájékoztatójában szereplő tartalmat vizsgálja, de arra nem, hogy az utasjogokat érvényesítse. Utóbbi tekintetében a fogyasztó a békéltető testülettől vagy bíróságtól kérheti jogai érvényesítését – tette hozzá a szóvivő. Tájékoztatása szerint eddig nem érkezett az NFH megyei szervezetéhez bejelentés Malév-utastól, de ha indokolt, a hatóság megvizsgálja a légitársaság utastájékoztatását.
Időközben leállították a Malév honlapját, az oldalon csak egy magyar nyelvű tájékoztató olvasható a cég közleményével.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.