A Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetsége (KEKSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) közös demonstrációját azért tartják, mert az érdekképviseletek úgy látják, a BKV vezetői semmibe veszik a dolgozókat, nem folytatnak érdemi tárgyalásokat a kollektív szerződésről, és a bértárgyalások sem komolyak.
Nemes Gábor, a KEKSZ alelnöke korábban azt mondta, követelik, hogy tartsák meg az eddigi kollektív szerződésben (ksz) foglalt juttatásokat, hosszabbítsák meg a szerződés érvényességét június 1-jéig, a BKV vonja vissza a szerintük törvénytelen és indokolatlan intézkedéseit, azonnal engedélyezzék az alkatrészek beszerzését, dolgozzák ki a BKV középtávú finanszírozási modelljét, és hozzák nyilvánosságra a buszüzemeltetési modell gazdaságossági számításait.
A szervezet vezetője közölte: további lépéseket is kilátásba helyeznek a demonstráció utáni időszakra arra az esetre, ha nem érik el céljukat – a sztrájk csak az egyik eszköz. Nemes Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy két hónapja a BKV felmondta a kollektív szerződést, mert 5 milliárdos megtakarítást szeretne elérni. Hangsúlyozta, hogy a felmondás egy hónap múlva lép hatályba, de érdemben semmilyen tárgyalások nem voltak.
Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a demonstrációt bejelentő sajtótájékoztatón azt mondta, „minősíthetetlen”, hogy a kormány és a főváros folyamatosan a csőd szélén tartja a BKV-t. Közölte, ez azzal is jár, hogy az utasok egyre rosszabb szolgáltatást kapnak, mert bár a dolgozók mindent megtesznek, csodákra ők sem képesek.
Kitért arra, hogy több munkavállaló létbizonytalanságba került, és ez a BKV működését is befolyásolja. Hozzátette: a közlekedés veszélyes üzem, sok múlik a dolgozók fegyelmezettségén, de ezt létbizonytalanságban nehéz garantálni.