Kettős játékot folytatott Oszkó?

Leonov Péter, a Malévet 2007 és 2009 között birtokló Airbridge Zrt. igazgatósági tagja szerint Oszkó Péter inkább akadályozta, mintsem segítette a Malév visszavásárlásának folyamatát – írja a Magyar Nemzet.

WL
2012. 02. 14. 4:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leonov a Magyar Nemzetnek elmondta: azt lehetett érezni, hogy a szaktárca húzódozott a Malév visszavásárlásától. A kormányzat és Bajnai Gordon akkori miniszterelnök is szorgalmazta volna a megállapodást, a Pénzügyminisztérium azonban, Leonov Péter érzése szerint, akadályozta az üzlet létrejöttét.

Most, utólag, tudva, hogy Oszkó Péter utóbb a Wizz Air igazgatóságának a tagja lett, sok dolgon el kell gondolkodni – mondta Leonov.

Készültek forgatókönyvek arra az esetre is, ha a visszaállamosítás kudarcot vallana, ez esetben magán-légitársaság lépett volna a Malév helyére. Az akkori hírek szerint ilyen szerepet kaphatott volna a Wizz Air. Leonov Péter szerint azonban a legsúlyosabb hibát azzal követte el az előző kormány és Oszkó Péter pénzügyminiszter, hogy nem értesítették hivatalosan a visszaállamosításról az Európai Uniót. A légi közlekedési iparágban is van mód állami támogatást nyújtani a nehéz helyzetbe került légitársaságoknak, de csak abban az esetben, ha ez reorganizációval jár együtt, az erről szóló tervet pedig be kell nyújtani Brüsszelnek. Leonov úgy véli, hogy mindenki tudta, hogy szükség van erre a tervre, de nem tud ennek létrejöttéről és arról, hogy benyújtották volna. Ezt bizonyítja a brüsszeli elmarasztalás is.

Korábbi szolgálatok jutalma?

Borisz Abramovics, az Airbridge kisebbségi tulajdonosa a Magyar Nemzet kérdésére elmondta: a sajtóból értesült róla a napokban, hogy Oszkó Péter a Wizz Air igazgatósági tagja lett. Erről az a véleménye, hogy felmerülhet az összeférhetetlenség, mert olyan pozícióban volt, ahol döntött a Malév további sorsáról. Kérdés, hogy az igazgatósági tagság – és a hozzá tartozó, ismeretlen mértékű tulajdonrész – nem korábbi szolgálatok jutalmaként lett-e Oszkó Péter része.

Oszkó Péter azt nyilatkozta a lapnak, hogy nem volt 2011 áprilisa előtt sem érdekeltsége, sem egyéb üzleti kapcsolata a Wizz Air légitársasággal. Azt azonban elismerte, hogy jelenleg nemcsak igazgatósági tagja, de résztulajdonosa is a Wizz Airnek. Elmondta, hogy pénzügyminisztersége idején személyes kapcsolatban volt minden Magyarországon érdekelt légitársasággal. Azt is megerősítette, hogy a Malév reprivatizációjára készülve volt olyan forgatókönyv, amelyben más légitársaságok vették volna át a nemzeti légitársaság szerepét. Ezek között ott volt a Wizz Air is.

Kétségek a fapadosok körül

Hajdú Attila, az STA Travel tulajdonosa szerint hamis az az állítás, hogy a Wizz Air, illetve a Ryanair két és fél millió utast hoz majd Budapestre. Hajdú kiszámolta, hogy ha teljes telítettséggel járnának télen-nyáron, akkor sem lennének képesek másfél millió utasnál többet elvinni. Hajdú Attila úgy látja, a Malév csődje után a fapadosok térnyerése nem oldaná meg a magyar légi közlekedés gondjait – írja a keddi Magyar Nemzet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.