A program célja, hogy felkészítsék az osztályfőnököket olyan órák megtartására, amely közelebb hozza és megismerteti a tizenéves korosztályt a fogyatékos emberekkel és világukkal. A közös élményeken alapuló megismerések szervezésében fogyatékos emberek mint tapasztalati szakértők segítenek – közölte az alapítvány az MTI-vel.
A tréning résztvevői értelmileg akadályozott fiatalokkal építhetnek fakockákból, kipróbálhatják a kerekesszékes akadálypályát, fehér bottal és bekötött szemmel közlekedhetnek. A KézenFogva Alapítvány munkatársa, Kalmár Judit oktató tapasztalatai szerint a programban részt vevő pedagógusok „percről percre oldódnak, és kezdik megérteni, megérezni a fogyatékos emberek világát”.
A KézenFogva Alapítvány játékot indít legalább háromfős iskolai csapatok részvételével Találkozási Pontverseny címen. A verseny célja, hogy a diákok – esetleg tanáraik, osztályfőnökük segítségével – közös programokat szervezzenek fogyatékos emberekkel. További részleteket a megmérettetésről az alapítvány oldalán olvashatnak az érdeklődők.