A helyi tömegközlekedés 2012–2013. évi feladatainak ellátásáról szóló előterjesztésben emlékeztetnek arra: a tavaly szeptemberben kiírt pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, de a Kisalföld Volán által felvázolt három forgatókönyv egyike sem volt az önkormányzat számára elfogadható, ezért az eljárást eredménytelenné nyilvánították.
Ezt követően több hónapos egyeztetések után alakult ki a városháza számára immár elfogadható megoldás, ám „a helyi közösségi közlekedés finanszírozásának érdekében” szükség van az áremelésre és a teljesítmény csökkentésére – írják.
A most elfogadott határozat szerint május elsejétől 15,34 százalékkal (mintegy 145 ezer kilométerrel) kevesebbet futnának Sopronban a városi tömegközlekedést ellátó buszok, mint az előző év azonos időszakában, június elsejétől pedig 6,3 százalékos jegyáremelést vezetne be a Volán-társaság. A feladat ellátásához negyvenmilliós állami és kétszer ekkora önkormányzati támogatás szerepel az előterjesztésben.
Kiderül az is, hogy a város a tömegközlekedés tavalyi veszteségének kiegyenlítésére – külön megállapodás alapján – 110 millió forintot fizet hét részletben a jövő év végéig a Kisalföld Volánnak.
„Igenis, kell ritkítás, mert változnak a közlekedési szokások” – jegyezte meg az ülésen Fodor Tamás (Fidesz–KDNP) polgármester, azt emelve ki: ennek vitatása helyett inkább arra volna szükség, hogy rávegyék a helyieket, mind nagyobb számban válasszák a tömegközlekedést.
A közgyűlés ülésén Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója kérdésre válaszolva azt közölte: lesznek megszűnő vonalak, de ezek feladatait például helyközi járatok veszik át, máshol pedig ritkábban járnak majd buszaik.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.