A lényeg, hogy elkerüljék a fizetést?

A légitársaságok egy része nem megfelelően alkalmazza az utasokat megillető jogokat, és elutasítja a fogyasztók igényeit járat törlése esetén.

MD
2012. 06. 25. 18:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A civil fogyasztóvédelmi szervezet kiemelte: az érdekfeltáró tevékenység során szembesültek azzal a ténnyel, hogy van olyan fapados légitársaság, amely semmibe veszi az európai uniós és a hazai normákat, hogy kikerülje a fizetési kötelezettséget.

A szövetség hangsúlyozza: a jogi normák egyértelműen védik a fogyasztókat járatkésés, járattörlés esetén. Az Európai Bíróság 2009. november 19-i ítéletében rámutatott arra, hogy a jogszabályban rögzített késésre is ugyanazok a kártalanítási kötelezettségek vonatkoznak, mint a járattörlésre. Így tehát ha szükségessé válik, a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásról, továbbá díjmentesen biztosítania kell két telefonhívást, telex- vagy faxüzenetet, e-mailküldés lehetőségét, étkezést, frissítőket, valamint szállást, ha egy vagy több éjszakát kell ott tartózkodnia az utasnak, és ennek megfelelően a szállítást a reptér és a szállás között – emeli ki közleményében a FEOSZ.

Amennyiben nem hajlandó az adott légitársaság kötelezettségeit teljesíteni, a szövetség közleményében azt javasolja, hogy a fogyasztók forduljanak a gyors, ingyenes és egyszerű szabályokat alkalmazó illetékes békéltető testülethez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.