A lényeg, hogy elkerüljék a fizetést?

A légitársaságok egy része nem megfelelően alkalmazza az utasokat megillető jogokat, és elutasítja a fogyasztók igényeit járat törlése esetén.

MD
2012. 06. 25. 18:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A civil fogyasztóvédelmi szervezet kiemelte: az érdekfeltáró tevékenység során szembesültek azzal a ténnyel, hogy van olyan fapados légitársaság, amely semmibe veszi az európai uniós és a hazai normákat, hogy kikerülje a fizetési kötelezettséget.

A szövetség hangsúlyozza: a jogi normák egyértelműen védik a fogyasztókat járatkésés, járattörlés esetén. Az Európai Bíróság 2009. november 19-i ítéletében rámutatott arra, hogy a jogszabályban rögzített késésre is ugyanazok a kártalanítási kötelezettségek vonatkoznak, mint a járattörlésre. Így tehát ha szükségessé válik, a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásról, továbbá díjmentesen biztosítania kell két telefonhívást, telex- vagy faxüzenetet, e-mailküldés lehetőségét, étkezést, frissítőket, valamint szállást, ha egy vagy több éjszakát kell ott tartózkodnia az utasnak, és ennek megfelelően a szállítást a reptér és a szállás között – emeli ki közleményében a FEOSZ.

Amennyiben nem hajlandó az adott légitársaság kötelezettségeit teljesíteni, a szövetség közleményében azt javasolja, hogy a fogyasztók forduljanak a gyors, ingyenes és egyszerű szabályokat alkalmazó illetékes békéltető testülethez.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.