Pintér: Nem egyértelműek a szabályok

Méterben kellene előírni a követési távolságot Pintér Sándor belügyminiszter szerint, hogy hatékonyabban lehessen ellenőrizni a szabály betartását.

tt
2012. 06. 21. 8:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárcavezető a fideszes Gyopáros Alpár írásbeli kérdésére adott – a parlamenti honlapon elérhető – válaszában fejtette ki erről álláspontját.  A kormánypárti képviselő arról érdeklődött, milyen módon volna lehetséges, hogy a gyorsforgalmi utakon és autópályákon közlekedő tehergépjárművek betartsák a KRESZ módosítása révén 2011. január elseje óta hatályos előzési tilalmat és a megfelelő követési távolságot. Szerinte ugyanis – bár eleinte az érintettek betartották azt a szabályt, hogy az autópályákon és az autóutakon reggel 6 és este 22 óra között tilos a nehéz tehergépkocsikkal előzni, illetve összefüggő sorban haladni –, azóta a sofőrök nagy része visszatért „a megszokott rutinjához”.

„A korlátozás hatálya alá tartozó járművek követési távolságára vonatkozó szabály járművezetők által történő megtartása, valamint a hatóságok által történő ellenőrzése a szabályozás nem egyértelműsége miatt kétséges” – írta válaszában Pintér Sándor, aki szerint a követési távolsággal kapcsolatosan megfogalmazott jogszabályi követelmény a gyakorlatban nem alkalmazható, mivel egy ismeretlen sebességű és hosszúságú jármű besorolásának biztosítását írja elő.

Rögzítette: megítélése szerint a követési távolságra vonatkozó közlekedési szabály megtartásának hatékonyabb ellenőrizhetősége érdekében annak pontosítása lenne szükséges, vagyis a követési távolságot méterben kellene előírni. A hatékonyabb eljárásra pedig a közlekedési szabály megszegésének objektív felelősség hatálya alá történő bevonása adna lehetőséget – fűzte hozzá a belügyminiszter.

Az előzési tilalom és a hozzá kapcsolódó követési távolság megtartásának ellenőrzésével, valamint megsértésük szankcionálásával kapcsolatban Pintér Sándor kitért arra is, hogy – mivel a nem uniós országokkal Magyarországnak nincs szabálysértési jogsegélyegyezménye –, az unión kívüli hatósági jelzésű gépjárművet vezető jogsértő járművezetőkkel szemben kizárólag a járművek megállításával lehet eredményesen fellépni.

Közölte ugyanakkor, hogy a forgalom intenzitása és a nagy sebesség, valamint a pihenőhelyek egymástól való nagy távolsága miatt a megállítás autóúton vagy autópályán rendkívül balesetveszélyes, ezért biztonságos és nagy számban történő végrehajtása nagy rendőri létszámot, továbbá a jogsértő által vezetett jármű „kivezetése” jelentős futásteljesítményt igényel (jogsértőnként 50-60 km).

A Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők májusban arról döntöttek, hogy a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések „életszerűvé szabása” érdekében munkacsoportot alakítanak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.