Sok a kérdőjel

A BKV két szakszervezeti szövetsége szerint egyelőre sok a kérdőjel a közlekedési vállalat átalakításával kapcsolatban.

WA
2012. 06. 21. 12:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke csütörtökön azt mondta, egyelőre nem tudják, milyen feltételekkel és milyen cégkörnyezetben működhet majd a buszágazat, és az is kérdéses, hogy a keresztfinanszírozás megszüntethető-e. Hozzátette: ha bizonyos költségeket leválasztanak a buszos ágazatról, akkor ezzel jól járhatnak, mert azt jelenleg indokolatlanul nagy arányban terhelik ezek a költségek.

A szakszervezeti vezető szerint ha az új buszos céget úgy hozzák létre, hogy az hitelképes lesz és tud buszokat lízingelni, illetve ezeket a járműveket saját gárdával üzemelteti, akkor pozitív hatásai lesznek az intézkedésnek. Abban az esetben viszont, ha a lízingelt buszokat külső cégekkel szervizeltetik, akkor a szolgáltatás ára emelkedhet.

Nemes Gábor jelezte: mivel sok a kérdőjel, és a munkavállalókat is érdekli a cég jövője, tárgyalásokat kezdeményeznek majd a munkaadóval az átalakításokról.

Nem tudni, mitől lesz jobb

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke azt mondta, a döntés nem új keletű, évekkel ezelőtt már felmerült a buszágazat kiszervezése. Az átszervezés önmagában lehet, hogy átláthatóbbá teszi a működést, és annak költségeit, de azt továbbra sem tudni, honnan lesz pénz a működésre. „Nem tudni, hogy mitől lesz jobb, bár rosszabb sem lesz a helyzet” – mondta Gulyás Attila.

Elmondta, ha a buszágazatot – a tervek szerint – versenyeztetni szeretnék, akkor a külön cégben nem lehetnek adósságok, emiatt viszont a többi ágazat kerülhet nehéz helyzetbe, mert ott marad az összes adósság.

Az elnök elmondta azt is, hogy a létrejövő cégek működése csak akkor lehet olcsóbb, ha nem duplikálják a „vízfejeket”. Szerinte kérdéses, hogy a két cégben hogyan lehet egy közös bér-, humán- és beszerzési terület. Hozzátette ugyanakkor, hogy egy cégátalakítás rövid távon mindig drága, de hosszú távon behozhatja az árát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.