A Budapesti Közlekedési Központközpont szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint azért csak október közepén írhatják alá a szerződést, hogy a Fővárosi Közgyűlésnek legyen ideje az ajánlatkérő tudomására hozni, ha a fedezetet nem látják biztosítottnak. Emlékeztettek, hogy a szerződés megkötése esetén a közszolgáltatások megrendelője a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK lesz.
A BKK hangsúlyozta, hogy korábban hosszú időn keresztül nem hoztak döntést új buszok beszerzéséről, emiatt a flotta műszaki állapota leromlott. A BKK 2010 óta jó állapotú, használt buszok beszerzésével, és a 10-15 éves Ikarusok felújításával próbálkozott, mára azonban – mint írták – szükségessé vált a flotta cseréje is.
Az MTI kedden, az igazgatóság döntése után értesült az ügyet jól ismerő forrástól arról, hogy a BKK és a BKV igazgatósága eredményesnek minősítette a busztendert, és a VT-Transmant hirdetik ki győztesnek.
A magyar cég Mercedes Citaro buszokkal pályázott, a 75 szóló és 75 csuklós busz várhatóan jövő tavasszal érkezik meg Budapestre, és a belvárosban, illetve Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán állnak majd forgalomba.