Tarlós István főpolgármester ünnepi beszédében elmondta: az Új köztemető Európa egyik legnagyobb sírkertje, 3 millió elhunyt nyughelye, ahol 301 parcella közül az utolsó a legismertebb. A temető előtti ötágú csomópont a főváros közlekedési hálózatának egyik legkritikusabb helyszíne volt, ahol naponta alakult ki torlódás. A beruházás széles körű összefogással valósult meg, a főváros megépítette az új csomópontot, a kerület rendezte a környezetét, a fővárosi közműcégek pedig előrehozott beruházásokkal végezték el a közműkiváltásokat, felújításokat – mondta.
A projekt összköltsége 381 millió forint volt, amelyből mintegy 263 milliót a fővárosi, 118 milliót a kerületi önkormányzat biztosított. György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes – aki a beruházást kezdeményezte – arról beszélt, hogy a körforgalom átadása szimbolikus állomás, és az ottani forgalmi helyzet nemcsak Kőbánya 15-20 éve megoldatlan problémája volt, hanem az egész városé. A lakosságmegtartó fejlesztésekről szólva utalt a Kőbányán megvalósult beruházásokra, a Fehér úti kerékpárútra, az utakra, a városrész utazóközönségét is érintő új metrószerelvényekre, és jelezte: két helyszínen P+R parkoló épülhet, és jövőre kezdődik a 3-as villamos pályafelújítása.
Kiemelte: példás az együttműködés a főváros és a kerület között. Kovács Róbert (Fidesz–KDNP), a X. kerület polgármestere azt mondta: a temető előtt korábban a gyalogosok és az autósok számára egyaránt átláthatatlan volt a kereszteződés. Ő is példaértékűnek nevezte az együttgondolkodást a beruházás során, és kitért arra, hogy a Gergely utca sebességkorlátozása, valamint a Liget tér és a Mázsa tér átépítésének tervezése is közös munka eredménye.