Lassan helyreáll a rend a Liszt Ferenc reptéren

Szombat este félórásnál nagyobb késésre szinte semelyik járat esetében sem kellett már számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

WA
2012. 12. 08. 17:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az este 18 órai állapot szerint az érkező repülőgépek között több is a menetrend szerinti időpontnál hamarabb érkezett, illetve érkezik várhatóan Budapestre, az induló járatok között pedig a 15-30 perces késések a leggyakoribbak.

Szombat délután az érkező és az induló járatok többsége is legfeljebb félórás késéssel közlekedett a Budapest Airport járatinformációi szerint. Délután 15 órakor 5 érkező és 4 induló járat esetében lehetett fél óránál hosszabb késésre számítani.

A kitűzött határidőnél három órával korábban, szombat reggel hét órakor nyílt meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Hardy Mihály reggel arról tájékoztatott, délutánra, kora estére állhat helyre a menetrend szerinti forgalom. A nyitás után délelőtt hosszú sorok és információs káosz fogadták az utazni készülőket.

Nem szabad, hogy előforduljon ilyen hiba

Felháborítónak tartja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), hogy eddig nem ismerte el kártérítési felelősségét a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér pénteki bezárása miatt. Közleményükben úgy fogalmaznak: „csak a szerencsének köszönhető, hogy emberéletben nem esett kár”. Álláspontjuk szerint nem szabad, hogy előforduljon olyan hiba, mint ami miatt a repülőteret be kellett zárni, ezért a repteret üzemeltető Budapest Airport kártérítési felelősséggel tartozik a több ezer érintett utasnak. A FEOSZ szerint ugyanis az üzemeltetőnek biztosítania kellett volna a rendszer folyamatos működtetését.

A szövetség hangsúlyozza, hogy felelős döntésnek tartja a repülőtér lezárását az utasok biztonsága érdekében, „azonban ehhez hozzátartozik az is, hogy a Budapest Airport vállalja szerződésen kívüli károkozásért az utasokkal szembeni felelősséget”.

Vis maior vagy nem vis maior?

A közlemény szerint a bezáráshoz vezető műszaki hiba nem minősül vis maiornak: a szövetség álláspontja, hogy a hővezeték megóvása egyértelműen a reptéri üzemeltetés körén belül eső, ahhoz hozzátartozó alapfeladat és kötelezettség. A szövetség ezért felszólítja a Budapest Airportot, hogy a fentiek szerint vállalja és ismerje el felelősségét, és erről megfelelően tájékoztassa az utasokat. Ennek elmaradása esetén a FEOSZ megteszi a további jogi lépéseket.

Ugyanakkor Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke pénteken azt mondta, hogy a repülőtér műszaki okok miatti bezárása vis maiornak számít, és az uniós szabályok erre vonatkozó előírását kell alapul venni.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret műszaki hiba miatt pénteken dél előtt nem sokkal zárták le, ami aznap összesen 103 induló és 84 érkező járatot érintett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.