Tarlós: Akkor kellett volna megszólalni

Tarlós István szerint a 4-es metró beruházásának a története ostobaság vagy gazemberség.

WL
2013. 01. 26. 11:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester erről a Magyar Hírlapnak adott interjúban beszélt. Mint mondta, amikor a szocialista – szabad demokrata városvezetéstől átvették a 4-es metró ügyét, már mindent kényszerpályára helyeztek. „Ha leállítottuk volna a hét-nyolc éve kötött nemzetközi szerződéseket, nemcsak a főváros, de még az állam is csődbe ment volna a kárigények miatt.” A főpolgármester szerint ma már a beruházás leállításának felvetése is képtelenség.

Garamszegi Gábor, a főváros egykori szocialista városvezetési tanácsnoka úgy nyilatkozott a Magyar Hírlapnak, hogy a városházának és a kormánynak alaposan meg kellene fontolnia, átadja-e a 4-es metrót. Erre Tarlós István így reagált: ezt akkor kellett volna elmondania, amikor még a városházán dolgozott vagy „amikor a gyalázatos, a főváros számára rendkívül előnytelen kivitelezői szerződéseket megkötötték, és nem most, egy évvel az átadás előtt, amikor már nyolcvanszázalékos a készültség”. Kiemelte, korábban megvizsgálták annak lehetőségét, hogy leállítsák a metró beruházását. „Tessék visszakeresni a sajtóban, miket mondtak erre szocialista körökben, még a gondolat felvetésére is. Akkor kellett volna megszólalni, nem most” – jelentette ki.

„Exkluzív ostobaság vagy gazemberség”

Mint mondta, a 4-es metró nyilvánvalóan elhibázott beruházás. Szerinte ez Demszky Gábor álma volt, elhatározta, tűzön-vízen keresztülviszi. Az összes szakmai és közgazdasági figyelmeztetés ellenére kötötték a szerződéseket, de 2010-re már minden visszavonhatatlanná vált. „Az én szememben ennek a beruházásnak a története exkluzív ostobaság vagy gazemberség. Most pedig megpróbálnak valaminek elébe menni a propagandában, annak, amit elképesztően elrontottak” – fogalmazott Tarlós István.

A főpolgármester az interjúban arról is beszélt, hogy körülbelül tizenötmilliárd forintba kerülhet a dugódíj bevezetése, a várt éves bevétel pedig húsz-harmincmilliárd forint közé prognosztizálható – olvasható a Magyar Hírlap szombati számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.