A főpolgármester erről a Magyar Hírlapnak adott interjúban beszélt. Mint mondta, amikor a szocialista – szabad demokrata városvezetéstől átvették a 4-es metró ügyét, már mindent kényszerpályára helyeztek. „Ha leállítottuk volna a hét-nyolc éve kötött nemzetközi szerződéseket, nemcsak a főváros, de még az állam is csődbe ment volna a kárigények miatt.” A főpolgármester szerint ma már a beruházás leállításának felvetése is képtelenség.
Garamszegi Gábor, a főváros egykori szocialista városvezetési tanácsnoka úgy nyilatkozott a Magyar Hírlapnak, hogy a városházának és a kormánynak alaposan meg kellene fontolnia, átadja-e a 4-es metrót. Erre Tarlós István így reagált: ezt akkor kellett volna elmondania, amikor még a városházán dolgozott vagy „amikor a gyalázatos, a főváros számára rendkívül előnytelen kivitelezői szerződéseket megkötötték, és nem most, egy évvel az átadás előtt, amikor már nyolcvanszázalékos a készültség”. Kiemelte, korábban megvizsgálták annak lehetőségét, hogy leállítsák a metró beruházását. „Tessék visszakeresni a sajtóban, miket mondtak erre szocialista körökben, még a gondolat felvetésére is. Akkor kellett volna megszólalni, nem most” – jelentette ki.
„Exkluzív ostobaság vagy gazemberség”
Mint mondta, a 4-es metró nyilvánvalóan elhibázott beruházás. Szerinte ez Demszky Gábor álma volt, elhatározta, tűzön-vízen keresztülviszi. Az összes szakmai és közgazdasági figyelmeztetés ellenére kötötték a szerződéseket, de 2010-re már minden visszavonhatatlanná vált. „Az én szememben ennek a beruházásnak a története exkluzív ostobaság vagy gazemberség. Most pedig megpróbálnak valaminek elébe menni a propagandában, annak, amit elképesztően elrontottak” – fogalmazott Tarlós István.
A főpolgármester az interjúban arról is beszélt, hogy körülbelül tizenötmilliárd forintba kerülhet a dugódíj bevezetése, a várt éves bevétel pedig húsz-harmincmilliárd forint közé prognosztizálható – olvasható a Magyar Hírlap szombati számában.