M4: megvan az Alstom metrók típusengedélye

Megszerezte a végleges típusengedélyt a francia Alstom az M4 metróvonalra szánt, Metropolis típusú szerelvényeire a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

BuL
2013. 02. 19. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az engedélyeket a korábban módosított szerződésnek megfelelően megszerezte az Alstom, és a felmerült problémákat is ingyen orvosolja, így elkezdheti a járművek gyártását és a leszállítást Budapestre. Megjegyezték: két prototípus szerelvényt már legyártottak, amelyek közül az egyik utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.

A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények négy kocsiból állnak, az új szerelvények a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan hosszában teljesen végigjárhatók.

Vezető nélkül, de

Hangsúlyozták: bár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis automata üzemmódra is képesek, a kezdetekben még lesz vonatkísérő személyzet. A forgalomba állás utáni első évben még vezetőfülke is lesz a Metropolisokon, de a szerelvényt már a vonatvezérlő rendszerek fogják vezetni: a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát számítógépek fogják irányítani. A teljesen automata üzemhez a gyártó később kiszereli az elválasztó falat, így az utasok előre és hátra is kiláthatnak majd.

Kitértek arra is, hogy a világ 41 metróvonalán, köztük Barcelonában, Párizsban, Szingapúrban is közlekednek automata szerelvények, Európában Budapest lesz a tizenkettedik olyan város, ahol üzembe állítanak vezető nélküli metrószerelvényt. A 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg. A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.

A 4-es metróhoz kapcsolódó legutóbbi hír, hogy már a Rákóczi téri mélygarázst is átadták a forgalomnak, ezt Tarlós István jelentette be február elején.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.