Az engedélyeket a korábban módosított szerződésnek megfelelően megszerezte az Alstom, és a felmerült problémákat is ingyen orvosolja, így elkezdheti a járművek gyártását és a leszállítást Budapestre. Megjegyezték: két prototípus szerelvényt már legyártottak, amelyek közül az egyik utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.
A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények négy kocsiból állnak, az új szerelvények a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan hosszában teljesen végigjárhatók.
Vezető nélkül, de
Hangsúlyozták: bár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis automata üzemmódra is képesek, a kezdetekben még lesz vonatkísérő személyzet. A forgalomba állás utáni első évben még vezetőfülke is lesz a Metropolisokon, de a szerelvényt már a vonatvezérlő rendszerek fogják vezetni: a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát számítógépek fogják irányítani. A teljesen automata üzemhez a gyártó később kiszereli az elválasztó falat, így az utasok előre és hátra is kiláthatnak majd.
Kitértek arra is, hogy a világ 41 metróvonalán, köztük Barcelonában, Párizsban, Szingapúrban is közlekednek automata szerelvények, Európában Budapest lesz a tizenkettedik olyan város, ahol üzembe állítanak vezető nélküli metrószerelvényt. A 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg. A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.
A 4-es metróhoz kapcsolódó legutóbbi hír, hogy már a Rákóczi téri mélygarázst is átadták a forgalomnak, ezt Tarlós István jelentette be február elején.