Az NKH szerdai közlése szerint a PannonRIS több mint egyéves működése alatt „hajóütközésből származó esemény” nem történt. A Dunán a környezetszennyezéseket a rendszer időben észlelte, és a hatóság ezeket az együttműködő szervezetekkel időben elhárította. Példaként említették, hogy amikor tavaly Dunaföldvárnál egy tankhajó zátonyra futott, a rendszernek köszönhetően időben és szakszerűen tudták kezelni a kialakult helyzetet.
A közleményben idézték Győri Gyulát, az NKH elnökét, aki azt mondta: 2012-ben az általuk üzemeltetett diszpécserszolgálat 92 hajózási eseményt rögzített, valamint további 1737 bejelentés alapján 2597, veszélyes árut szállító járművet regisztrált, utóbbiak összesen 1,1 millió tonna veszélyes árut szállítottak maximális biztonság mellett.
A PannonRIS valós idejű adatokat tartalmaz a vízi közlekedés biztonságát és az útvonal tervezhetőségét befolyásoló körülményekről. Ezek egy része közérdekű és közcélú (ilyen a vízállás), egy része viszont üzleti titok.