Tarlós: A padlástól a pincéig minden megújul

Átadták a forgalomnak a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódó, mintegy száz férőhelyes Rákóczi téri mélygarázst szerdán Budapesten.

WL
2013. 02. 06. 11:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István főpolgármester ismertette, hogy a beruházás 1 milliárd 250 millió forintba került, ebből 250 millió forintot a Rákóczi téri vásárcsarnokot működtető Csarnok- és Piac Igazgatóság állt, a fennmaradó rész a metróberuházás állami-fővárosi költségvetésében szerepelt. A létesítmény a vásárcsarnokba tartókat és a metróhoz kapcsolódó forgalmat is kiszolgálja majd – tette hozzá.

A 3800 négyzetméteres mélygarázst a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) működteti, behajtani a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van.

A főpolgármester szavai szerint a Rákóczi téren „a padlástól a pincéig” minden megújul, a felszínrendezés idén elkészül. A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítése döntően befejeződött, jelenleg már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd forint helyett 452 milliárd, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is. A korábbi költségvetés az egymilliárd forint értékű egységes digitális rádiórendszer kialakításával és a közel tízmilliárd forintba kerülő kelenföldi csomóponttal bővült, a korábbi előnytelen szerződésekből fakadó többletkövetelésekre maximum 68 milliárd forintot számolnak, de ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen a teljes összeggel növekednek a költségek.

Tarlós István tájékoztatása szerint a Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munkák befejezése 2014-re várható. Tavaly november végén sikeresen lezajlott a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakasz pályatesztje – folytatta – így decemberben megkezdték a prototípus metrószerelvény felkészítését annak érdekében, hogy a 2014 első felére tervezett utasforgalmi tartampróba tartható legyen. A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban szólt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója ezzel kapcsolatban jelezte: kicsit más szoftver működik, mint más metrókban, mert külön rendelte meg a korábbi városvezetés a biztosítóberendezést a Siemenstől és a vonatokat az Alstomtól, ezért ezeket össze kell illeszteni. Ezt tavasszal lehet megtenni, amikor a kettes vonalon már csak Alstom közlekedik, addig egy ideiglenes szoftverrendszer fut, amit frissíteni kell. Ez egy éjszakai üzemszünetben elvégezhető, emiatt nem esnek ki hosszú időre a vonatok az utasforgalomból – mondta a vezérigazgató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.