A tárca közlése szerint újdonság lesz az új, elektronikus kapcsolattartáson alapuló interaktív virtuális ügyfélszolgálat, ahol az ügyfelek úgy élvezhetik a személyes kiszolgálás előnyeit, hogy be sem kell menniük a hivatalba. Ha elektronikus úton lép kapcsolatba az ügyintézővel az ügyfél, akkor is teljes körű személyes kiszolgálást kap. A hagyományos ügyintézéshez hasonlóan időpontot lehet foglalni, és számítógépen kép-, illetve hangkapcsolattal lehet ügyet intézni, ha az ügyfél rendelkezik elektronikus azonosítással. Mindezzel távolról is intézhető a kormányablakokhoz tartozó ügyek jelentős része. A közlemény emlékeztet arra, hogy a nemzetközi tapasztalatok szerint lassú az átállás az elektronikus ügyintézésre, mert az ügyfelek változatlanul igényt tartanak a személyes kapcsolatra.
A kormány számára ugyanakkor fontos, hogy minden módon elérhetőek legyenek a közigazgatási szolgáltatások az állampolgárok számára. Az új típusú ügyintézési forma pedig lehetővé teszi az ügyfelek által igényelt személyességet, miközben az elektronikus ügyintézéssel gyorsan és hatékonyan intézhetik majd az állampolgárok a hatósággal kapcsolatos ügyeiket. Ezzel az állam és az ügyfelek is időt és pénzt takaríthatnak meg – zárul a KIM közleménye.