Elektronikus ügyintézésre váltanak a kormányablakok

A jelenlegi papíralapú iratforgalmat jelentős mértékben fel fogja váltani az elektronikus irattovábbítás.

KG
2013. 07. 05. 20:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárca közlése szerint újdonság lesz az új, elektronikus kapcsolattartáson alapuló interaktív virtuális ügyfélszolgálat, ahol az ügyfelek úgy élvezhetik a személyes kiszolgálás előnyeit, hogy be sem kell menniük a hivatalba. Ha elektronikus úton lép kapcsolatba az ügyintézővel az ügyfél, akkor is teljes körű személyes kiszolgálást kap. A hagyományos ügyintézéshez hasonlóan időpontot lehet foglalni, és számítógépen kép-, illetve hangkapcsolattal lehet ügyet intézni, ha az ügyfél rendelkezik elektronikus azonosítással. Mindezzel távolról is intézhető a kormányablakokhoz tartozó ügyek jelentős része. A közlemény emlékeztet arra, hogy a nemzetközi tapasztalatok szerint lassú az átállás az elektronikus ügyintézésre, mert az ügyfelek változatlanul igényt tartanak a személyes kapcsolatra.

A kormány számára ugyanakkor fontos, hogy minden módon elérhetőek legyenek a közigazgatási szolgáltatások az állampolgárok számára. Az új típusú ügyintézési forma pedig lehetővé teszi az ügyfelek által igényelt személyességet, miközben az elektronikus ügyintézéssel gyorsan és hatékonyan intézhetik majd az állampolgárok a hatósággal kapcsolatos ügyeiket. Ezzel az állam és az ügyfelek is időt és pénzt takaríthatnak meg – zárul a KIM közleménye.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.