Villamosfelújítási kényelmetlenségek

Húsz évig elhanyagolták a fővárosban a nagykörúti sínpályát, most két éven belül rendbe teszik.

Magyar Nemzet
2013. 07. 06. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden közhiedelem ellenére az 1990-es évek eleje óta nem újították fel a világ egyik legtöbb utasát szállító villamos, a 4-es és a 6-os vonalak pályáját – szögezte le a Magyar Nemzet kérdésére Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Tudja, hogy a közlekedés a Nagykörúton – különösen a kismamák, az idősek és a mozgásukban korlátozottak számára – a napokban nehézzé vált. Nem elég, hogy augusztus 20-ig több felbontott szakaszon, valamint éjszaka zsúfolt pótlóbuszok közlekednek. Ahol jár a villamos – az évek óta megszokott alacsony padlós és légkondicionált Combinók helyett –, gyakran a régi Ganz csuklós szerelvények jönnek.

– Ennek az ütemezett felújítás az oka, ugyanis jelenleg a Bérkocsis utca és az Oktogon között zajlanak a munkálatok, július végétől pedig több héten át a Corvin negyed és a dél-budai végállomások közötti szakaszon dolgoznak a vágányokon. A kocsiszínektől így gyakorlatilag elvágják a Combinókat, ezért kell ismét régi járműveket is használni. A Nagykörúton mindkét irányban a pótlóbuszoknak buszsávot jelöltek ki – emelte ki a vezérigazgató. A BKK és a BKV közleményben, utastájékoztatókban, táblákon is valamennyi közlekedő megértését és türelmét kérte.

A hivatalos adatok szerint utoljára az 1990-es években, az akkori közműfelújításhoz kapcsolódva újították fel a 4-es és a 6-os vonalát, amelyen 2006 óta közlekednek a Combinók. Az akkori botrányos beüzemelés, az eredetileg légkondicionálóval kínált, majd anélkül megrendelt járművek utólagos felszerelésének, a szerelvények naponkénti leállásának története jól ismert. Az azonban kevésbé, hogy a sínekhez, a pályákhoz hozzá sem nyúltak, a Demszky-korszakban kizárólag a villamoshoz igazítandó megállókkal és a felsővezeték-hálózat átalakításával voltak elfoglalva. A nagy igénybevétel miatt elhasználódott vágányokat elsőként 2012-ben egy rövid szakaszon, a Rákóczi tér és a Corvin negyed között újították fel.

Szabó Zsolt

Részletek a Magyar Nemzet szombati számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.