Az ÁAK szakemberei megállapították, hogy 40 négyzetméteren sérült az aszfaltburkolat kötő- és kopórétege, megsérült a híd aszfalt- és vasbeton szegélye, több mint 8 négyzetméteren cserélni kell a netlon (műanyag) hálót, valamint 8 méteren ki kell cserélni a dupla szalagkorlátot, oszlopaival és összekötő elemeivel együtt – áll a közleményben.
A kárfelmérés után a társaság munkatársai elkészítették a javítás műszaki ütemtervét. Már pénteken elkezdődik a sérült útburkolat marása, amelyből ténylegesen megállapíthatók a pontos károk, majd azoktól függően a többi munka. A tervek szerint a folyamatos helyreállítási munkálatok legkésőbb augusztus 20-áig befejeződnek – közölte az ÁAK. Ismert, a hat éve átadott viadukton szerdán történt sorozatbaleset.
A kőröshegyi völgyhíd áteresztőképessége nagyobb, mint az átlagos forgalom, ezért jelentősebb torlódásokra nem számít az autópálya-kezelő, de a közlekedésbiztonság és a baleset-megelőzés érdekében felhívják az arra közlekedők figyelmét, hogy vezessenek fokozott figyelemmel és a sebességkorlátozást minden esetben tartsák be – olvasható a közleményben.
A Kőröshegyi viadukt építésekor csak olyan megoldást lehetett találni, amely érdeksérelmekkel járt – mondta a Lánchíd Rádiónak az A-Híd Építő Zrt. igazgatója. Orosz Károly hídépítő mérnök, aki az építkezésben is részt vett, kijelentette: sok egyeztetés után végül a lehető legjobb helyen épült meg a völgyhíd.