Mint azt Pellion Ágnes, az EY tanácsadó cég marketing- és kommunikációs vezetője az MNO-nak elmondta: egy soklépcsős szűrőn kell átesnie annak, aki be akar kerülni a cégükhöz. A sok körös megmérettetés során kiszűrődnek a lehetséges hibák. Olyan jelentkezők nyernek felvételt, akiknél a tudás természetes alap, és emellett határozott ambícióval rendelkeznek. Elkötelezett szemlélet és jövőkép nélkül nem lehet karriert befutni a pénzügyi tanácsadás világában – vélekedett a szakember.
A kommunikációs vezető kérdésünkre kifejtette: házon belül is nagyon ügyelnek a helyes kommunikációra. Nagyon fontos, hogy megadják egymásnak a tiszteletet. A cég hatékony működéséhez szükséges, hogy az alkalmazottak megfelelően kommunikáljanak egymással, akárcsak a főnök a beosztottjával, és fordítva. Egy jó csapattag akkor is megérti, hogy mi a feladata, ha azt nyugodtan, együttműködő hangnemben mondják el neki. Ha azonban valaki nem viselkedik megfelelően, akkor elvonja a figyelmet a mondanivalójáról, és nem jut el az üzenet. Ahhoz, hogy elérjünk valamit, kulcsfontosságú, hogy hogyan használjuk a saját nyelvünket, a metakommunikációs eszközeinket – hívta fel a figyelmet az EY munkatársa.
Az ügyfelekkel való kapcsolattartásra ezek a szabályok ugyanúgy érvényesek. Az EY prémiumkategóriás ügyfélkörrel rendelkezik, egy kommunikációs hibának komoly anyagi következményei is lehetnek, emiatt is magasak az elvárások. Egy frissdiplomásnak tisztában kell lennie azzal, hogy hogyan kell kommunikálni olyan emberekkel, akik akár 10-15 éve vezető pozícióban vannak, akkor is, ha a napi gyakorlatban ez még nem is része a munkájának. Éppen ezért tartják szükségesnek, hogy többszörös megmérettetésen essen át az, aki a cégüknél szeretne dolgozni.
A munkatársak kiválasztásánál tesztek, interjúk segítségével mérik a jelentkező kommunikációs készségeit – mondta el az EY HR-igazgatója. Debreczeni Dóra hozzátette: náluk szóban és írásban egyaránt tudni kell angol nyelven kommunikálni. Mint azt a szakember kifejtette: jól kell közvetíteni azt a minőségi szolgáltatást és színvonalat, amit nyújtanak. Egy hibákkal teli levél például gyengítené a márkát, amit képviselnek.