Dankó Béla Békés megyei útügyi biztos MTI-hez eljutattott közleményében kiemelte: az útfelújításokra a Magyar Közút Nonprofit Zrt. írt ki közbeszerzési eljárást.
A nagy felületű burkolatjavítások során országosan összesen 287 kritikus állapotú szakaszt újítanak fel, ebből Békés megyében 30 szakaszt 23 kilométer hosszúságban. A burkolatjavítások az országoshoz hasonlóan elsőrendű főutakat és öt számjegyű bekötőutakat egyaránt érintenek, néhol csak néhány száz méteren, másutt akár tíz kilométeren. A kivitelezések során a leghatékonyabban alkalmazható technológiai megoldással hozzák rendbe az utakat, ami hosszú évekig biztosítja a megfelelő minőséget a közlekedők részére.
Békés megyében a 30 kritikus, felújítás előtt álló útszakasz közé került a Mezőberény–Szarvas közötti út, az Örménykútról a 44-es főútra vezető szakasz, az összekötő utak közül pedig a Békés–Kondoros, a Dévaványa–Gyomaendrőd, a Szeghalom–Vésztő–Gyula, a Csabaszabadi–Medgyesbodzás és a Békéscsaba–Makó közöttiek. A beruházás keretében Hunya, Kondoros, Nagykamrás, Medgyesegyháza, Szarvas és Békéscsaba belterületén vezető utakat is érintenek a rehabilitációs munkálatok.
A fő- és mellékúthálózaton szükséges beavatkozásokról a Magyar Közút állított össze tételes listát, amelyet a megyei útügyi biztosok által felmért helyi igények figyelembevételével rangsoroltak. Az országosan rendelkezésre álló keretösszeget a megyei úthosszakkal arányosan osztották el. Az 1,62 milliárd forintos keretösszeg nem elegendő az összes rossz állapotban lévő útszakasz rekonstrukciójára, azonban az utóbbi évek legnagyobb keretösszege, amelyet idén végre a mellékúthálózat fejlesztésére fordíthatnak Békés megyében – közölte az útügyi biztos.