Pesti Imre az állomások és egy járműtelep bejárása után elmondta: a két hátralévő állomás a Fővám tér és a Kelenföldi pályaudvar. Mint mondta, jelenleg is ötpercenként járnak a szerelvények utasok nélkül. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődik és március 20-áig tart.
A kormánymegbízott véleménye szerint a március végi átadási határidő biztonsággal tartható, de mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért hibamentes tesztüzemre van szükség.
Utalt arra, hogy a 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2004-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat 2005-ben volt, és egy évvel később már épült a metró. Pesti Imre szavai szerint az elmúlt három évben – különösen az elmúlt két-három hónapban – felgyorsultak az engedélyezési folyamatok.
Megkapta a 4-es metró Kálvin téri állomása is a hatóságoktól a használatbavételi engedélyt, ezzel hétre nőtt azon állomások száma, amelyeket használatba vehet az üzemeltető. A Főpolgármesteri Hivatal, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a DBR Metró Projekt Igazgatóság hétfői, MTI-hez eljuttatott közös közleményében azt írta: ezen a ponton kapcsolódik össze a 3-as és 4-es metró, így gyors eljutási lehetőséget kínál majd Dél-Buda és Észak-Pest, valamint Dél-Pest között.